tisdag 2 oktober 2012

Recension - Clinique Repairwear laser focus

Det här serumet från Clinique har jag fick jag hem för att testa för rätt så länge sedan. Jag har verkligen testat det ordentligt under en längre tid. Clinique beskriver det som ett 3-i-1-serum. Det ska reducera linjer, rynkor och solskador. Det ska vara så nära en laserbehandling som man kan komma. Jag har använt det både morgon och kväll de flesta dagar under min dag- och nattkräm.

Serumet kommer i en praktisk och hygienisk pipettflaska på 50 ml. De flesta serum kommer i mindre förpackningar än så, så denna flaska känns stor och generös. Serumet är ganska tunnflytande och nästintill doftlöst. Jag brukar använda ett par droppar och jag är noga med att smörja halsen där jag har lite linjer och ställen där jag har lite pigmentsförändringar efter solen såsom t ex pannan vid hårfästet.
Jag har pratat med några väninnor som också använder detta serum och det verkar som om vi är ganska överens om att det här verkligen fungerar. Jag har inte så mycket rynkor, men solfläckarna har faktiskt blivit betydligt mindre synliga. Det är ingen mirakelprodukt som gör skillnad direkt, men om man är lite envis så funkar den. Jag tycker det känns som om huden gillar detta serum så jag är störtnöjd! Kan lätt tänka mig att köpa en ny flaska när denna är slut. Dock har jag lite andra serum på kö för test, men det är definitivt inte min sista flaska av denna toppenprodukt, det kan jag garantera.

En flaska på 50 ml kostar i svenska butiker 750:- och det finns även i en mindre flaska på 30 ml för 555:-. Visserligen en rejäl slant, men man kan ju passa på när Clinique har gåvoerbjudande eller när man åker utomlands.

Ninni ger betyget: 5

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Vad kul att det funkar!

Gåvoerbjudande eller Åhléns/Kicks-kupong ftw :)

Ninni sa...

Precis, det är då man får passa på!