onsdag 17 oktober 2012

Recension- Sally Hansen Cuticle Massage cream

Den här lilla burken köpte jag i Los Angeles på ett av apoteken för någonstans kring sex dollar, ca 40 kronor. Mina nagelband behöver sig en smörjare ibland (läs oftare än jag ger dem) och jag tycker ofta att nagelbandsoljor är för kladdiga och oljiga. Burken bor i vårt vardagsrum framför teven där den är tänkt att användas ofta,  det är ju perfekt att massera nagelbanden när man ändå bara sitter och glor på burken. Tyvärr blev det inte så bra och jag har inte använt den så mycket som jag tänkte. Anledningen är att den inte luktar gott. Ja, den luktar faktiskt lite åt koskit-hållet blandat med aprikos. Inte starkt, men tillräckligt för att jag ska dra mig för att smörja. Innehållet är rätt så hårt så man får ta i lite när man smörjer. Näe, jag gillar den inte något vidare alls faktiskt.

Ninni ger betyget: 2 (den funkar säkert om man står ut med lukten och använder den regelbundet).

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Trist med lukten!

Jag gillar ArtDeccos "filtpennor" med olja i. De är så praktiska att man faktiskt lyckas få till regelbunden användning.

Ninni sa...

Ja, det låter ju intressant faktiskt!

Caroline @makeupedia.se sa...

Har också en Sally Hansen cuticle cream men i Diamond Strenght-serien. Doftar också mycket märkligt, men kan inte sätta ord på vad. Lös/klibbig i konsistensen. Gillar den inte överdrivet mycket, men är ok typ.

Ninni sa...

Min är fast i konsistensen... men de ska ju dofta gott tycker jag.