söndag 7 oktober 2012

Tio tomma

 
Dags igen för ett tio tomma-inlägg. Jag har funderat lite på att göra ett projekt pan, ni vet där man måste göra slut på ett antal produkter (kanske 50-100 st) innan man får köpa något nytt. Jag har nämligen lite köpstopp just nu, men ibland måste jag bara få göra undantag så jag tror jag skippar det. Försöker ändå tänka lite på min ekonomi just nu samt att jag behöver ta mig igenom alla produkter jag har liggande. Dock har jag jättesvårt att hålla mig ifrån bra erbjudanden.... Jaja, nu kör vi:
  •  Cien, Lidls gamla goding till nagellacksremover. Tror detta är tionde flaskan jag gör slut på, dock den första med nya förpackningen. Detta var den rosa och jag har den blå hemma nu. Används numera mest till tånaglarna då jag nästan alltid använder dip-in-nagellacksremover till fingernaglarna numera.
  • Ja, här kommer det ju en sån! Depend-dip-in-removern är ju suverän! Jag kommer nog aldrig att återgå till klassisk nagellacksremover nu när det finns dip-in! Detta är min första burk och det lär bli fler. Dock har jag nu tagit fram en från Bourjois ur förrådet istället nu så det får dröja lite.
  • Oriflame Milk & Honey, bodyscrub, mer om den här.
  • Apotek Hjärtats duschkräm parfymerad, klassisk doft helt ok duschkräm. Fick denna på köpet när jag handlade andra produkter på Apotek Hjärtat. Jag har en till på lager, använder dem genom att fylla på vår tvålpump på handfatet i badrummet.
  • Vichy Aqualia Thermal ansiktskräm, recension här. Ser att jag felaktigt kallat den för Aqua och inte Aqualia i recensionen.
  •  Daniel Sandler Jumbo Jet mascara, urusel mascara. Recension här. Jag hade lagt den i min resenecessär att ha som nödmascara, men undvek att använda den för den är så kass. Jag har så många andra mascaror som är bättre så varför kasta bort min tid på skräp?
  • Essence läppglans XXXL Nudes, lite väl porrigt namn va? I vilket fall som helst så gillar jag alla Essence läppglans skarpt. De är billiga och ursköna på läpparna. Har flera nya Essence-gloss på lager.
  • Make Up Forever Lab Shine läppglans, fin färg men blev aldrig nån riktig favorit. Det var nån bismak jag inte gillade och så är jag ju mer för ljusare gloss som man kan kladda på ohämmat.
  • Seche Vite snabbtorkande överlack, den här flaskan hade läckt när den kom med posten så jag fick en ersättningsflaska från Feelunique (bra service). Sparade den ändå att ha som reserv, men upptäckte att den nu var fullständigt torkad, ni ser flaskan ligger ned och inget händer med innehållet. Min andra flaska är snart slut, det är annars ett bra överlack!
Den tionde produkten i inlägget får bestå av fem prover, egentligen för små för att recensera, men lite snabba tankar om dem kommer här:
  • Nivea Visage Pure & Natural dag- och nattkräm anti wrinkle, medelfeta krämer nästan doftfria.
  • Nivea Visage Pure & Natural dag- och nattkräm moisturizing och regenerating, fräsch doft ok konsistens på båda.
  • L'Erbolario Crema Profumata Alla Rosa, medelfet kroppskräm med klassisk doft av ros.
  • Living Nature Firming flax serum, otrevlig doft fyllig konsistens.
  • Living Nature Nourishing night cream, luktar rent illa faktiskt. Usch. Blir inget köp av produkter från detta märke som ni kanske förstår. Produkter ska dofta ingenting eller gott - punkt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Har råkat ut för en torkad Seche-flaska jag med, ha i lite Seche Restore och låt stå över natten, min va som ny dagen efter.

Minerva sa...

Daniel Sandler-mascaran tycker jag inte är så usel, inte den bästa som jag har använt men helt okej,den där tekniken att den först ska gnuggas i rötterna och sen dras uppåt fungerar väldigt bra med den. Tycker jag i alla fall! =))

Ninni sa...

Anonym, denna flaska var helt bortom räddning, helt intorkad. Annars har jag en nagellacksförtunnare från Mavala, vet inte om den funkar till snabbtorkande överlack för de kanske har en annan sorts lösningsmedel?

Minerva, så målar jag ju alltid ändå, men denna funkade inte för mig alls... däremot kommer snart en recension på en toppenmascara.

Kerstin sa...

Jag jobbar också på att använda ut befintligt lager. Det är lite motigt bland alla fina erbjudanden, som du säger...

Ninni sa...

Jag vet, svårt att motstå... men när jag tittar i mitt förråd så kan jag inte motivera sånt där ohämmat shoppande.

beautylana sa...

Jag villvara med köpstoppet :-) Har för mycket hemma. Tänkte att vänta tills julaskar kommer fram (men de redan är i fullgång till salu!):-(
Klickade hem 2 beställningar i helgen.

Ninni sa...

Ja, jag har märkt det... jag ska verkligen försöka avvakta tills de rear ut julkiten, har gjort många fynd på så sätt. Risken man tar då är bara att de tar slut...