tisdag 14 september 2010

Balmbini från The Balm

Äh, nu kunde jag inte hålla mig längre, jag var bara tvungen att få blogga lite!

The Balm är ett märke som jag läst mycket gott om. Jag har förstått att det är mångas favoritmärke när det kommer till t ex rouge. De har häftiga namn på sina produkter, t ex så heter två av deras rougefärger Down Boy och Hot Mama. När jag klev in en av Sephora-butikerna i New York en av dagarna (minns inte vilken butik det var) så var det första jag såg denna palett:

Jag menar, det gick ju inte att motstå! Här fick jag båda rougen jag nämnde ovan, tre skuggor, och två läppglans i ett kit.

Jag brukar normalt inte gilla när det är läppglans och puderprodukter i en och samma våning i paletter för det blir så trist när pudret lägger sig i läppglanset och så blir allt en enda röra. Men detta kit är så finurligt gjort att läppglansen har eget lock från sin sida, vilket gör att man kan stänga om dem när man använder rougen och skuggorna. En annan sak som är bra är den stora spegeln. Precis som Stila-paletten jag visade häromdagen så är detta också en pappersförpackning, vilket ju bara måste vara bra för miljön om man jämför med plast. Dessutom diggar jag det roliga trycket med alla möjliga gammaldags motiv.

Visst är det en kul palett? Har ni testat något från The Balm - och i så fall, vad tyckte ni? Själv har jag inte testat ännu för det har varit så stressigt, men jag kan lova att ni kommer att få se mer av denna framöver.

6 kommentarer:

Kerstin sa...

Åååååh! Så fin! Jag har inte testat, men är grymt nyfiken =) Vilken fin fångst!

Sminkan sa...

otroligt fin palett! Den skulle jag inte säga nej till!

Ninni sa...

Ja, jag är så glad för den! Nu gäller det bara att jag får tid att använda den. Igår hann jag bara kleta på lite mascara för det var så mycket att göra med jobb, plugg, matlagning, tvätt, sonen med sin arm mm...puh! Ibland anfaller vardagen en med full kraft.

Emilia - Powderme sa...

Vilken fin palett! Jag älskar the Balm, och använder deras sexy mama puder nästan varje dag. Hot mama är också en favorit på sommaren, när man är lite ljusare i hyn ser det dock lite väl gult/guldigt ut på mig.

Kabuki sa...

Åååh vilken liten fining! Har inte testat ngt från The Balm, men är grymt sugen!

Ninni sa...

Jag är så nöjd så! :-)