tisdag 14 september 2010

Clinique GWP på Bloomingdales

Det här blogginlägget hade jag tänkt publicera redan igårkväll, men just när jag satt och skrev så blev det svart i halva vår lägenhet och även hos grannarna. Jag började först byta proppar, men det hjälpte inte. Det visade sig att nån huvudsäkring hade gått i kåken där vi bor så det fick vänta till idag.

Clinique har ofta gåvoerbjudanden (GWP = gift with purchase). Om man köper två produkter från märket så får man med en gåva med lite småprylar. Ofta är dessa erbjudanden jättebra tycker jag. Faktum är att de har erbjudanden så pass ofta att jag aldrig köper Clinique om de inte har erbjudande för jag vet att det oftast bara dröjer några veckor innan Kicks, Åhléns eller NK annonserar om detta.

Cliniques produkter gillar jag skarpt. Jag har använt dem till och från sen jag var i övre tonåren. Både makeup och hudvård är suveräna. Möjligen kan man ha synpunkter på att de är en smula traditionella när det kommer till färger, men det gör inget, tycker jag, det är ju märkets stil.


Jag hade redan hemma spanat in två av Cliniques nyare produkter. Den ena produkten är All about eyes serum, en roll-on-ögonkräm. Jag tycker att förpackningen verkar så smart, en metallkula, svalt och skönt. Krämen ska motverka svullna ögon och det har jag ofta på mornarna när jag är trött. Ska bli kul att testa!

Den andra produkten jag köpte var Cliniques nya puder-foundation Superbalanced powder makeup. Den kommer i en smart förpackning. Pudret är fast, men förpackningen innehåller ett rivjärn som man vrider på så mycket som man behöver. Sen applicerar man med borste. Det ingår en borste, men jag tror nog att min vanliga kabukiborste eller skunkborste funkar bättre. De borstar man får med brukar vara rätt kassa. Expediten provade ut färgen 03 natural på mig i butiken.

Gåvans innehåll:
-Necessär och läppstiftsfodral designat av Milly, ett märke som tydligen säljs på Bloomingdales också.
-Youth surge night, nattkräm 15 ml
-Take the day off, ögonsminkremover 50 ml
-Long last lipstick i färgen Bamboo pink
-Lash doubling mascara
-Lash building primer (fick mammas också så har två)
-En palett med ett rouge (Iced lotus) och två ögonskuggor (Chocolate chip och Frosted blossom).

Jag är störtnöjd!

6 kommentarer:

Sminkan sa...

Vilket fynd! Det var ingen dålig GWP!

Ninni sa...

Nej, visst var den fin! Tror t o m jag kommer att använda necessären, man får ju alltid necessärer och många förblir oanvända, men denna är ju som ett smycke!

Kerstin sa...

Detta var verkligen en fin gwp =) Jag är också väldans nöjd med min!

Det ska bli så himla spännande att höra vad du tycker om foundationen! Hoppas att den är så bra som den verkar!

Ninni sa...

Ja, jag funderar på att jämföra den med den där andra Clinique-foundationen som jag har i fast form. Äh, minns inte vad den heter och orkar inte kolla just nu... Almost powder...?

Tina (Beleza) sa...

03 natural är den nyansen jag har på Superbalanced Powder, den funkade fint på mig nu under sensommaren. Jättehärlig GWP! :)

Ninni sa...

Vad bra att du gillade den! Ska testa och utvärdera ordentligt.