lördag 18 september 2010

Inglot


Ett besök till Inglot var ju redan inplanerat sen långt tillbaka. Inglot har alla färger ni kan tänka er på bl a ögonskuggor och man kan själv bygga paletter, de har flera olika varianter med olika många fack. Jag tyckte dock att de flesta skuggorna var lite för matta för min smak, dessutom hade jag redan köpt två paletter med ögonskuggor och jag hade ju hrrmmm... några skuggor sedan tidigare och dessa är inte helt billiga. Därför fick det istället blir följande produkter:

Och vad låg i förpackningarna? Jo:

En eyeliner som heter Nr 83, verkligen fantasifullt namn...

Perfekt för sånna dagar när man inte känner för så mycket färg på skuggor, det räcker med ett streck av denna så blir man glad. Och såhär blir färgen på huden:

Sen blev det även ett läppglans i färgen 62 som ser ut såhär på läpparna:

Jag gillar ju ljusa gloss och detta känns jätteskönt på läpparna och doftar lite svagt av smultron. Mums!
För er som är intresserade av var butiken ligger:

10 kommentarer:

Sminkan sa...

Vad mycket rolig shopping du visat nu på sista tiden. Jag vill också åka till New York...

Des sa...

Jag skulle gärna se att Inglot öppnade butik i Sverige!

Ninni sa...

Sminkan: Haha, jag hade verkligen spetsat in mig på shoppingen, bestämde mig för att ge mig själv en rejäl budget, men nu blir det en ganska lugn höst på sminkshoppingfronten.

Des: Det kanske kommer?

Badbomben sa...

Inglot is the shit! Har inte ännu varit till Vandas Inglot men i Reso nog:)

Ninni sa...

Är det ställen i Finland eller i Polen?

Caroline/StyleFile sa...

ser spännande ut, hoppas de breder ut sig i sverige snart :)

Bitte sa...

Gillar läppgrunket du köpte. Var jättesugen på Inglot för ett år sedan och sökte med ljus och lykta efter en webshop som sålde märket. Hittade tyvärr ingen så då blev jag lite putt.

Ninni sa...

Ja, men jag undrar om det inte är nån butik på gång snart, iaf i Stockholm. Nån som vet mer om det?

Kerstin sa...

Vilka fina grejer!! Jag vill också botanisera på Inglot!

Anonym sa...

Eyelinern är riktigt snygg. Måste ta mig en titt, Inglot finns på flera ställen här i Åbo. Ett litet tips om du någon gång tar färjan över. :)