fredag 24 september 2010

New York-lack

Åh, vad Blogger krånglar idag... kan tänka mig att detta inlägg kommer att se lite konstigt ut... Bilderna har hoppat runt hejvilt och när jag lagt till en bild har en annan försvunnit etc. Vad håller de på med egentligen???

Såklart köpte jag några lack också när jag var i New York. De har ju så många kul märken som vi inte har i Sverige. Jag har inte testat något av lacken ännu så jag har lite att göra här. Dessa fick följa med mig hem:

Från Sally Hansen kommer Insta Dri-lacket Pronto Purple som bara råkade hamna i min varukorg.


Från Brucci kommer en färgad nagelstärkare i färgen Typhoon Lagoon. Jag äger ingen färgad nagelstärkare. Misstänker att underlack inte ska användas. Färgen är inte så speciell, jag var bara intresserad av hur det funkar.

Fasen vad jag varit nyfiken på Sephora by OPI, ett samarbete mellan OPI och Sephora (ja, det behövde jag väl inte skriva kanske). Lacken finns inte hos Sephora i Europa så man får åka över havet för att finna dem. Jag slog till på två stycken (de var dyra), det fick bli nästansvarta Never enough shoes som har läckert skimmer. Sen blev det även det turkosa lacket Skinny jeans, det drar lite mot grått och det gillar jag skarpt. Ska bli kul att se vad de går för. Flaskorna är väldigt gedigna och tunga. Tyvärr är inte penseln OPI's widebrush, synd för jag gillar dem.
   

Sinful Colors är ett budgetmärke som har sisådär 200 olika färger. Efter att ha sett diverse roliga lack från detta märke hos Sminkan så slog jag till på två stycken. De kostade $1:99/styck, alltså sisådär 15 kronor. Det vita lacket heter Tokyo Pearl, jag har saknat ett renodlat vitt lack med pärlemor så det passade ju bra. Lacket som ser cerise-rosa ut på bilden heter Dream on, det är egenligen neon-lila, men hur jag än gjorde så fick jag inte bilden att visa lackets verkliga färg. Swatchar det nån dag när solen skiner istället.
Här har vi allihop.
 

8 kommentarer:

Sminkan sa...

Riktigt härliga lack! Du kommer nog gilla penslen på insta-dry-lacket för jag hatar den penseln. ;D

Ninni sa...

Haha, ja där har jag förstått att vi har totalt olika uppfattning, fniss.

Carina sa...

Jag kollade in Insta Dri-lacken från Sally Hansen, men jag hade redan köpt så många att jag inte kunde köpa fler :(

Får bli nästa resa istället, ifall du gillar lacket :)

Ninni sa...

Lovar visa och berätta! :-)

Kerstin sa...

Vilken härlig fångst!

Ninni sa...

Ja, visst är de fina!

Anonym sa...

Du lockar mig att köpa fler lack, jag köpte två igår på Ge-Kås, de var ju så billiga att det var nästan gratis! /Cookie

Ninni sa...

Vad härligt Cookie! Ses vi snart?