söndag 12 september 2010

Dagens med Stila-paletten

Jag var ju tvungen att testa paletten jag skrev om igår. Faktum är att jag testade den redan då, men det blev inte så bra. Jag körde då endast med primer under (UDPP), men jag tyckte inte skuggorna fick så bra intensitet.

Idag grundade jag först med paint pot Bare Study från MAC och sen lade jag en tjock ljusgråskimrande penna från Claudia på hela den rörliga delen innan jag tryckte dit den mörkt blågröna skuggan Coal. Färgen på pennan syns inte i slutresultatet utan agerar bara "klister" åt skuggan. På övre delen av ögonlocken lade jag den beige skuggan Chiffon. Det blev mycket bättre idag för den lite kladdigare pennan fick den mörka skuggan att fastna ordentligt.

Men vänta lite nu, på tal om att fastna... vad har fastnat på bilden och dessutom snott skärpan från sminket?

6 kommentarer:

Josephine sa...

Hihi, härlig bild! Fin skugga! :)

Honi sa...

Haha, vilken bild :D Linslus! Och skuggan ser supertjusig ut!

Ninni sa...

Tackar :-) Ja, han är go den lilla linslusen.

Kerstin sa...

Sminkningen ser finfin ut! Och vilken rolig bild =)

Carina sa...

Vilken rolig bild :) Haha så ser det ut här hemma med ibland. Sonen säger lägg ut den bilden och den... den.. haha de är bara för underbara ibland ;)

Är lite avis på dig som lyckas få så bra bilder på dina ögonsminkningar. Jag får inte till det :( trots flera försök.

Ninni sa...

Ni är så gulliga! Ja, han är kul den killen. Äh, jag tycker inte mina bilder är speciellt bra, kolla in Sminkans bilder så får ni se på grejor! :-)