torsdag 23 september 2010

Purple pleather


Jag har varit så nyfiken på Orly's kollektion Plastix. Jag är faktiskt mycket förtjust i Purple pleather. Det ser faktiskt lite plastigt ut på naglarna. Gränsen mellan matta lack och denna kollektion är dock väldigt liten. Ovan ser ni lacket med blixt. Överlack är inte bra till detta så för att få lacket att torka bad jag min ena son spraya över lite av Wet'n Wilds Express Dryer spray, maten var nämligen klar precis när jag var färdiglackad. Sonen lyckades spraya hela mina händer... det blev lite kladdigt. Annars är den sprayen jättebra om man inte vill ha snabbtorkande överlack men ändå snabb torkning.

Här ovan ser ni lacket utan blixt.

Har ni förresten sett att Head2toe höjt priset till 10 dollar på Cosmic FX-kollektionen? Jag betalade bara fem dollar styck för dem i samma webshop häromveckan. Hur kan det komma sig tro?

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Jättefint! Den häftiga plastytan syns på bilderna också!

Skumt med Cosmic-lacken. Jag som går i beställningstankar =(

Anonym sa...

Riktigt snyggt. Gillar finishen =)

Ninni sa...

Ja, trist med priset där... för det är fina lack, men tio dollar är dyrt! Plastix är dock inte dyrare än vanligt, det vara bara Cosmic FX som de hade höjt.

Bitte sa...

Jag gillar det här!

Ninni sa...

Ja, visst är det fint!