torsdag 9 september 2010

Vilka märken finns var i NY?

Jag hade en lång lista över märken jag var intresserad av. Såklart låg Sephora högt på listan, jag besökte flera stycken och shoppade där en hel del, på bilden ser ni flaggskeppsbutiken på 5th Avenue.

En sak som jag trodde jag skulle finna var Urban Decays Primer Potion i tub, men den verkade inte ha nått butikerna än. På varuhusen dvs Macy's, Bloomingdales och Saks hade de bara de lite dyrare märkena såsom t ex Bobbi Brown (hittade inte den fina paletten jag spanat på), Clinique (köpte jättefina produkter och fick fin present som ni får se senare).

Billigare märken såsom Cover Girl, Maybelline och L'Oreal finner man på apoteken. Det verkar finnas tre stora apotekskedjor, de heter CVC, Walgreens och Duane Reade. De var ganska lika varandra, men jag tror att Walgreens var dyrast av dem. Skönhetssortimentet på alla apotek var otroligt! Bl a hittade jag Sinful colors billiga och färgglada nagellack (men inte det övriga sortimentet från märket, konstigt nog) och L'Oreals serie Hip (High Intensity Pigments) som inte finns i Sverige. Jag hade väntat mig att finna NYX, men det såg jag inte i någon butik alls - nån som vet vilka butiker som för det märket? I en dollarstore hittade jag E.L.F (Eyes Lips Face), fast bara det billigare sortimentet och inte deras studio- eller mineralserier.
På Outleten Woodbury Premium Outlet fanns en hel Elisabeth Arden-butik, en av expediterna hade bott i Sverige och pratade således svenska. Jag köpte inget där för det var inget som intresserade. Däremot hade de även en butik som sålde MAC, Estee Lauder och Clinique. Köpte lite grejor från MAC som ni får se senare.

Inglot-butiken var jag ju bara tvungen att besöka, den dök vi på av ett rent misstag när turistbussen togs ur trafik, då passade vi på att promenera runt där vi hamnade. Jag köpte två grejor därifrån som jag kommer att skriva om.


Vi flög med Delta och flygplanen var oerhört gamla och trista, flygvärdinnorna på ditvägen var en katastrof, de verkade aldrig ha jobbat ihop tidigare och var dessutom ganska otrevliga och maten på hemvägen var riktigt vidrig. Det som förvånade stort var att de hade Korres-tvål på flygplanstoaletterna.

6 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilka härliga bilder! Jag känner abstinens i hela kroppen =)

USA-flygningar kan verkligen vara såttiga, precis som du beskriver. Nästan lite som gamla östeuropa =)

Ninni sa...

Ja, vad konstigt att de inte är moderna, den bästa flygning jag gjort var den med Mauritian Air till just Mauritius - oj vad lyxigt, egen teveskärm med olika kanaler, sköna stolar, superproffsig personal, riktig mat och så fick man ta dricka själv när man ville och vad man ville. Rena lyxen! Delta hade gemensamma teveskärmar i taket och ljudet i lurarna var så dåligt att jag lade ner det projektet på en gång...

Carina sa...

Älskar att titta in på CVC och Walgreens. Det går alltid att göra riktigt bra fynd där!

Delta är ett av de sämre flygbolagen att resa till USA med. De senaste åren har jag ej lyckats få titta på film i en egen skärm.

På min sista resa med dem fanns inte ens en stor TV-skärm, vi blev utan musik, tv-program och filmer på hemresan. maten var dålig, nä Delta stinker...

Undviker Delta så mycket det går...

Älskar att flyga med Air France och ibland även SAS.

SAS är dock sämre med att låta en få den plats man har förbokat.

Unknown sa...

Oh no - I'm flying with Delta! Fingers crossed that was a one off...

Loving the beauty tips for shopping - will definitely make sure I visit the flagship Sephora, it looks pretty.

(sorry the comment isn't in Swedish!)

Ninni sa...

Sephora is very nice! :-) Don't worry, almost all Swedish people understand English.

buy prescription medicine online sa...

Thank you again for your flawless service, and I look forward to working with you in the future.