måndag 20 september 2010

Löjligt lika lack


Rubriken i det här inlägget har jag helt fräckt snott från goa Sminkan. Hon har gjort flera jämförelser förut med löjligt lika lack. Idag snubblade jag över två som känns som dubletter. Jag tyckte att jag hade sett Orlys Rockin' Rocket från den nya julkollektionen förut. Och så grävde jag lite lacklådan och fann Zoyas Shivon. Båda är vinröda med guldskimmer. De är mycket mer lika i verkligheten än på bilderna. Tror jag ska byta bort det ena på Pret-ty faktiskt. Måste bara prova Orly-lacket först så jag vet vilket jag ska byta bort. De är jättefina, men det känns totalt omotiverat att ha två likadana. Trolígen åker Zoya-lacket upp på bytesplatsen.

Det är så himla dåligt ljus i Göteborg idag, det har duggregnat hela dagen. Det gör att guldskimret inte syns på bilderna tyvärr. Jobbigt när inte bilderna blir bra så man ser ordentligt...

5 kommentarer:

Sarah sa...

De ser verkligen olika ut på bilderna. Och jättefina. Jag som hade fått för mig att Rockin' Rockett inte var fint...hm...

Ninni sa...

De är jättefina båda två, men i verkligheten är de väldigt lika, samma skimmer. Zoya är något något ljusare.

Kerstin sa...

Jag tycker att mas ser bra på bilderna! Är lacken lika i finishen också?

Ninni sa...

Jag har inte testat det ännu, tänkte måla en nagel med det ena och en med det andra sen när jag lackar om.

Sminkan sa...

Vad roligt att du "lånar" min gamla rubrik! Jag måste nästan återuppliva den idén. Det var rätt kul.
Jag tänkte i och för sig inte alls på Shivon när jag provade RR, men kanske är det som du säger för jag gillar inget av dem... :D