fredag 25 maj 2012

En bra kompis i sommarvärmen

När det är varmt ute så blir huden lätt lite blank. Då är det toppen att ta till så kallade blottingpapers. Det är små papper som är lite åt silkespappershållet. Man tar ett papper ur förpackningen och trycker det mot huden, pappret suger då åt sig fett och svett och huden blir matt igen. En del blottingpapers är belagda med lite pudrig yta och andra inte. Om man håller på och lägger på puder istället under dagen så blir det ju lätt ett kakigt resultat, det slipper man med blottingpapers. De här köpte jag på Sephora för länge sedan, hittade dem i min låda och blev så glad, de åker direkt ned i handväskan nu.
Praktisk förpackning, man tar ett papper och så kommer nästa fram. Min lilla förpackning innehåller 50 papper så den bör räcka ett tag.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Det är en himla smart grej, som jag glömmer bort alltför ofta...

Ninni sa...

Ja, det är ett litet problem, jag glömmer dem också...

beautylana sa...

Jag har alltid en förpackning vid dator på jobbet, och lägger inte i handväskan, annars ligger de stilla på botten :-(