söndag 20 maj 2012

Sommaren hos Clinique

Clinique satsar i sommar på återfuktande och nedmattande produkter. Jag skulle vilja säga att det är precis vad jag behöver när det är som varmast. Ovan ser ni Moisture Surge Face Spray. En sån här flaska kommer att kosta 275:-.
Jag blir alltid väldigt blank i ansiktet när det är varmt ute, då kan det passa med en mattande foundation, på bilden ser i Stay-Matte Oil-free makeup. Dock kan jag känna att jag kanske hellre väljer en puderfoundation såsom Almost Powder eller Superbalanced Powder makeup, även de från Clinique. Stay-Matte kostar 295:- för 30 ml och finns i sex stycken färger.
Det här är en riktig godbit, Superbalm lip treatment. Jag har smörjt mig igenom ett antal sånna här genom åren och de är jättesköna på läpparna. Jag måste dock säga att jag gillar de färgade varianterna mer för lite glamour vill man ju ha. Denna ofärgade variant kostar 150:-/tub.

Inga kommentarer: