måndag 28 maj 2012

Estée Lauder Double Wear Mineral Foundation

Ok, då. Jag erkänner att jag förkortade namnet en smula. Men herregud vilka långa namn vissa produkter har! Den här mineral-foundationen köpte jag i L.A i februari. Med flit köpte jag en lite för mörk nyans för att ha till sommaren och nu har jag plockat fram den. Jag har egentligen inte fått så mycket färg, men det kommer va? Detta är ingen regelrätt mineralfoundation för den innehåller en del annat, men jag ville ändå prova den för jag älskar ju det mesta från Estée Lauder.

Oj, vad jag tjatar om detta märke, men jag skulle vilja äga hela sortimentet från Estée Lauder...
Locket är dubbelt och i det övre lagret ligger en puderpuff, den kommer jag att använda när jag reser att lägga över hålen så att inte någon foundation läcker ut. Annars är det ett hett tips att lägga dit en bomullspad över hålen när man ska resa med förpackningen. Jag kommer att applicera med min longhandled kabukiborste från Everydayminerals.
Här ser ni färgen även om det var en rätt kass bild. Min nyans heter Intensity 3.0. En bra sak är att denna foundation har spf 12, kunde kanske varit lite högre, men helt ok för mig. Vet inte om denna foundation finns att köpa i Sverige för jag hittar den inte på Kicks hemsida och jag minns tyvärr inte heller vad jag gav för den, men Estée Lauder är ju aldrig billigt, men lyxkänslan är hög!

6 kommentarer:

beautylana sa...

Älskar EL :-D

Ninni sa...

Ah en till likasinnad! :-)

BEAUTY SECRETS sa...

Tack för din tips!! Låter riktigt bra!:)
Nu har jag ju fått personalrabatt på Clarins så min blev inte så dyr den här gången. Men det är jättebra att veta att det är billigare där.
Kram<3

BEAUTY SECRETS sa...

Ska absolut höra av mig när jag bestämmer mig att beställa nåt därifrån! Vad kul att vi båda kan få sådant erbjudande då!:)

Ninni sa...

Ja, visst är det bra! :-) Win win!

Anonym sa...

Måste bara tipsa om en superfin mineralfoundation som dessutom är prisvärd (samma pris som i USA!)

http://www.purecosmetic.se/makeup/face/pressed-mineral-foundation/