söndag 6 maj 2012

Recension - Joico Smooth cure

Jag har ju ganska torrt och frissigt hår, därför köpte jag häromsistens schampoo och balsam från Joicos nya serie Smooth Cure. Nu har jag använt produkterna ett tag och är redo för ett utlåtande.

Vi kan börja med förpackningarna, de känns lite somriga lite som solkrämer pga den orange färgen. I min familj ingår två barn och den ena sonen (han är 11 år ) har också använt schampoot, han har jättesvårt att få upp flaskan och jag förstår honom. Jag fick ställa in ett annat schampoo till honom bara pga detta. Om man har lite problem med händerna, t ex reumatism så kan jag tänka mig att man får stora problem med dessa förpackningar. Flaskorna är hyfsat stora, de rymmer 300 ml/st.

Hur funkar produkterna i mitt hår då? Inget vidare tyvärr. Visst, de tar bort stora delar av frisset, men det sker på bekostnad av den nytvättade känslan. Håret känns helt enkelt inte rent utan snarare lite flottigt. Bara för att man vill få bort friss så vill man väl ändå känna sig ren? Doften är det inget fel på dock, den är svag och verkligen inte speciell alls. Jag har testat att byta ut schampoot mot ett annat men att använda balsamet och då blev det en smula bättre, men inte bra ändå.

Ninni ger därför betyget: 1 av 5 möjliga.

Om ni ändå är intresserade av dessa så kan ni beställa dem på Feelunique där de kostar £12,95 resp £13,95. Det finns även ett provkit (som jag fick på köpet när jag beställde mina produkter för de hade erbjudande), detta kit kostar nu £16,95 och innehåller även ett leave-in-balsam och en värmeskyddande spray, de har jag inte testat ännu.

Nu måste jag ge mig ut på jakt efter nya produkter, jag funderar på Shu Uemura eller Kérastase som jag läst mycket gott om. Har lite småflaskor med andra produkter så det är dock ingen brådska i nuläget.

2 kommentarer:

beautylana sa...

vad tråkigt när det inte funkar..

Ninni sa...

Ja, fast det kan ju hända att det funkar bättre på andra hårtyper, jag gav bort de små flaskorna jag hade till min sambos brorsdotter, hon har helt annat hår än vad jag har så kanske de funkar för henne, hoppas det.