torsdag 24 maj 2012

Recension - Garnier BB Cream

Jag tror nästan varenda skönhetsbloggare har skrivit om BB-krämer vid detta laget- är jag sist på bollen? Jag vann min tub hos Fröken Rosa för ett tag sen och har nu testat den ordentligt.

Jag tänker inte gå in på vad BB-krämer är för det tror jag ni vet vid detta laget även om definitionen varierar från märke till märke. Jag tänker bara skriva rakt upp och ned vad jag tycker om den här krämen.

Och vad tycker jag då? Jo, jag gillar den! Fast jag skulle nog hellre kalla den för färgad dagkräm med spf 15. Jag förstår inte riktigt vad denna skulle göra som inte en vanlig färgad dagkräm med solskydd gör. Den doftar svagt och fräscht, är lätt att applicera jämnt (jag använder fingrarna) och ger lite lagom solkysst färg. Jag har medium-varianten och den finns även i en ljusare version. De dagar jag har använt denna är när jag varit lite lat, jag har då skippat min vanliga dagkräm och bara använt denna. Sen har jag fixerat med lite löspuder och det har blivit jättefint! Om man har saker man vill täcka så bör man nog använda något annat för den är ganska skir. Inte så mycket mer att säga faktiskt.

Jag ger denna en solklar 4:a i betyg för den känns väldigt prisvärd. Dock är den inte så speciell att den förtjänar högsta betyg. Jag kan även tänka mig att prova Estée Lauders och Cliniques versioner av BB-kräm, mest för att de märkena alltid är så pålitliga och känns lite lyxiga.

119:- får man punga ut med för en sån här tub i svenska butiker såsom Kicks, H&M och Åhléns, finns även på t ex Feelunique för £8,50, vilket är ca 103:- i nuläget. Pundet har tyvärr gått upp sisådär 10% på sistone - trist!

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Spännande att höra vad du tycker! Jag har dessvärre lite svårt för doften.

Lotta sa...

Jag gillar den också! Tycker den ger bra med fukt, även om jag inte provat att skippa dagcremen, än i alla fall. Täcker lite mer än vanlig färgad dagcreme också. Jag vann Light varianten, och den färgen är lagom till mig nu!

Linda sa...

Tips: Bor man i närheten av Ullared/Gekås så kostar den 69:- där :-)

Ninni sa...

Kerstin, jag gillar doften, den är ju rätt så svag. Tänk vilka olika näsor man har, jag avskyr t ex doften på Nuxe guldolja - bläh!

Lotta, de skulle ha fler färger att välja på tycker jag.

Linda, jag har inte varit på GeKås på evigheter - måste dit snart känner jag! De har ju Color Club-lack också nuförtiden vad jag förstår.

beautylana sa...

Jag gillar den också, dock föredrar Estee Lauder för lyxkänsla!