fredag 11 maj 2012

Min första holofredag - Charmaine

Skimmerskuggan har ju skapat begreppet Holo-fredag. Det innebär att hon varje fredag visar underbara holografiska nagellack i sin blogg. Många andra bloggare har hängt på här, vilket jag tycker är toppen! Dock har jag inte haft några hololack att visa upp direkt. Men nu har jag ett! Här ser ni Charmaine som kommer från Make Up Store.
Tyvärr kräver egentligen ett holo-lack solsken för att man ska se den härliga prakten ordentligt. Jag testade först att fota i sovrummet med och utan blixt.
Sen testade jag under lampan i badrummet, då kom holoskimret fram något bättre...
 Ser ni det underbara skimret? Jag gillar ju teal också så detta faller under kategorin favoriter.
Här har jag fotat på balkongen, men den gråmulna lite småregniga Göteborgsdagen gjorde inte direkt att lacket kom till sin fördel...

Lackegenskaperna då? Inga som helst problem! Detta är bara ett enda lager och det täcker perfekt. Såklart kan man dra på ett till för att få bättre hållbarhet. Jag slängde på ett lager Seche Vite över och då var torktiden inget problem alls. Penseln är mittemellan-tjock. Egentligen tycker jag att MUS-lacken är lite för dyra, men jag hade en 20%-check på Åhléns så då slog jag till. Jag har nämligen varit jättenöjd med de lack jag köpt från märket tidigare.

10 kommentarer:

Kerstin sa...

Himla tjusigt! Välkommen till holofredag :)

beautylana sa...

Jag avstår från MUS sedan uppdraggranskning på TV4...

Caroline | Makeupedia.se sa...

Snyggt lack! Såg att du skrivit på feelunique, YSL har fyllts på med produkter successivt --> http://www.feelunique.com/brands/yves-saint-laurent/make-up

Ninni sa...

Kerstin, visst är det!

Beautylana, jag hade det redan i lager sedan innan programmet, har bara haft så många lack att prova från vår LA-resa. Dock vet jag inte om jag vill bojkotta MUS ändå för det vore ju att inte gynna de franchisetagare som nu finns...

Caroline, ja jag var inne nu och såg en massa fint! Lancôme har jag inte sett ännu dock... men det kommer väl sen antar jag. :-)

Anonym sa...

Du hade rätt, det är superfint! Kram C

Honi sa...

Tycker det är jättejättefint :)

Linda sa...

Ser jätte fint ut :)

Emma P sa...

Ett supervackert lack! Jag gillar verkligen de som driver MUS-butik i Lkpg, mitt närmaste MUS och har inga planer på att sluta handla av dem, även om Uppdrag Granskning fick en att fundera lite...

Ninni sa...

Ja, man drabbar ju lixom fler än bara de som äger varumärket... tack alla!

Michan- Beauty by M sa...

Så himla snyggt! :)