fredag 12 april 2013

Avéne - Thermal Spring Water

Gillar ni ansiktssprayer? Jag har inte fått in någon rutin på dem och jag tror inte jag kommer att få det heller. Den här lilla flaskan har stått på mitt skrivbord på jobbet jättelänge. Det är en av Avénes klassiker och den heter Thermal Spring Water. Jag ska ärligt säga att den känns precis som att spraya vatten i ansiktet, lite svalt och skönt. Men mer är det inte med det. Jag har även en flaska från Mario Badescu stående på skrivbordet, den gillar jag inte doften på, har för mig att den doftar lavendel (som alla andra produkter verkar göra just nu). Avénes spray är åtminstone doftfri. Nej, jag kommer inte att köpa mig nån ny flaska ansiktsspray - inte av nån sort faktiskt.

3 kommentarer:

Nina sa...

Jag brukar använda fuktspray och hydrating toner men har inte testat Avenes spring water.

Evelinas blogg sa...

Din känsla är helt rätt, det är faktiskt bara vanligt vatten i Avenes flaska... 100 kr för vatten är helt galet om du frågar mig! (har skrivit om det tidigare här! http://evelinasblogg.blogspot.se/2010/03/bluff-bluff-bluff.html)

Ninni sa...

Kanske lika bra att använda sprayflaskan jag har när jag stryker kläder... man kan ju mosa en vitamintablett i vattnet och vips har man vitaminvatten, fniss.