lördag 6 april 2013

Bioline

På eventet hos Kraft i Borås häromveckan så fick vi en hel massa information om ett italienskt märke som heter Bioline. Jag har sett märket förut, men aldrig provat något. Bioline använder sig av mycket forskning och använder bl a inte mineraloljor i sina produkter. 
Vi fick med oss två produkter från Bioline hem för att testa. Jag högg in direkt på den här krämen. Nattkrämen som jag använde var nämligen inte tillräckligt återfuktande för mig så jag behövde ändå byta, den andra passar nog bättre till sommaren (återkommer till den). Den här heter så passande Most Hydrating - och det är ju precis vad jag behöver just nu! Krämen kommer från en serie som heter Vintage 79.

Såhär beskrivs den:
Vår koncentrerade fuktgivande creme för en torr hud. Den skapar en fuktreservoar i huden med en intensiv och nonstop fuktgivande resultat, som ger huden nytt liv och fräschör

Krämen innehåller bl a hyaluronsyra. Klicka på länken för att läsa mer om det. Jag har använt denna sedan träffen för ca två veckor sedan och jag gillar den skarpt. Den doftar väldigt svagt och fräscht och känns inte fet utan återfuktande. Kanske att jag skulle behöva en något fetare kräm mitt i vintern, men nu är det ju inte tio grader kallt ute längre som tur är (mer värme nu tack!). Jag återkommer snart om min hudvårdsrutin kvällstid (jag har ju skrivit om dagtidsrutinen här) och denna ingår just nu där alltså.
Jo, vi fick ju även en mask med oss hem. Den heter Primaluce exforadiance och ska vara ett riktigt krutpaket. Jag har för mig att det var Viola som hade provat denna och hon sa att den är toppen. Masken innehåller AHA, mandelsyra, hyaluronsyra, zinkoxid och pantenol. Jag har inte provat den ännu, för jag håller på att testa lite andra masker just nu. Men jag återkommer med mer information.
Bioline har precis kommit ut med en ny serie sol-produkter som heter Sundefence. Ni kan läsa mer om dem här. Vi fick klämma och känna på dem och jag kan säga att de doftar jättegott. Hur de funkar i solen är ju dock lite svårt att veta innan man provat, men jag fick en mycket bra känsla.

Mest sugen är jag på produkten ovan, det är en kräm för ansiktet med spf30, jag skulle vilja säga att den nog funkar varje dag hela sommaren. Den innehåller UVA/UVB-filter och har brasiliansk nötolja, risolja från Fairtradeodlingar i Amazonas. Bra där!


Jag skulle också kunna tänka mig den här krämen som heter High Protection Creme Face/Body. Jag vet inte exakt vilken spf den har dock. Den har liknande ingredienser som ansiktskrämen med spf 30 har. 





7 kommentarer:

B R O W N S U G A R sa...

Så sugen på att testa!

Sv: Haha oj! Jag kunde gå normalt efteråt iaf men va öm & svullen resten av dagen .. :(

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lotta L sa...

Jag letar alltid efter bra solcremer till ansiktet man inte blir flottig av. Och bra även om man har finnar med tanke på sonen. Cliniderm har vi använt nu och jag ska kolla in Vichys Dry Touch. Men man kollar ju alltid om det finns nåt annat intressant!

Ninni sa...

Ja, jag vill ha en matt sådan till ansiktet, blir alltid så blank av alla solkrämer.

Kajalpennan sa...

För flera år sedan, innan mitt skönhetsintresse drog igång på allvar så var det en serie från Bioline som bodde i mitt badrumsskåp. Vill minnas att den fungerade mycket bra men sen tog nyfikenheten över och jag ville testa annat

Ninni sa...

Åh, har du några produkt-tips?

Kajalpennan sa...

Minns inte på rak arm vad jag använt och det är ju trots allt 10 år sedan