onsdag 10 april 2013

Rea på Everyday Minerals

Det första mineralmärke jag testade var Everyday Minerals, det var säkert sju-åtta år sen. Deras foundation och borsten Long handled kabuki är fortfarande några av mina favoriter, borsten har jag t o m köpt en backup av ifall min gamla går sönder. Jag tror jag är inne på min tredje burk av deras foundation i nyansen Medium Beige, jag använder den matta versionen men de finns flera varianter och massor av nyanser (den matta finns i 30 nyanser). Den här produkten är verkligen toppen, jag tycker den ger ett väldigt naturligt resultat.

Igår fick jag mail från den svenska webshoppen Ecoliving. De har rea på märket just nu och man får en  foundation för bara 123:-, mycket bra pris för att vara från en svensk shop. De har dock inte så många produkter från märket. Jag har köpt mina Everyday Minerals-produkter från märkets egen amerikanska sida som ni finner här. Ni som handlat där vet att man kan köpa test-kit för bara 1 penny plus lite frakt, inget mer köptvång. Man får då välja sju testpåsar och det finns som sagt flera formulas och massor av nyanser. Gå in under rubriken Custom kits/samples och kolla. De har massor av andra kit också. Sidan kan vara lite knepig, men det är definitivt värt att krångla för produkterna är verkligen bra.

Har ni provat Everyday Minerals produkter? Gillar ni?

3 kommentarer:

Fröken Frodig sa...

Gillar EMs foundation, men tyvärr har "min" formula (intensive) utgått. Använder nu istället matt och semi-matt och dom är bra men inte lika bra eftersom jag behöver mycket täckning.

Superbra är dock alla olika nyanser som finns att välja på, jag har utan problem fått tag i kalla, ljusa färger :)

Ninni sa...

Ja, det är ju bra! Dessutom är ju mineralfoundation mer förlåtande än flytande.

Sara sa...

Kul att du uppmärksammar EM - det var det första mineralmärket för mig också! Jag minns att jag fick hjälpa vänner och bekanta med sina beställningar när jag introducerat dem till mineralernas underbara värld, haha.
Det är så lätt att glömma bort gamla godingar när man ständigt vill testa nyheter, men nu ska jag rota fram mina EM-burkar och ge dem lite mer uppmärksamhet!