fredag 26 april 2013

Det här med vageln...

Minns ni att jag skrev om min vagel från helvetet? Nu har jag haft den i flera veckor. Den har ändrat skepnad efter resans gång och gjort ont i omgångar. I början när jag drack lite vin (för det gör jag ibland ser ni) så bultade det i den. För drygt en vecka sen fick jag nog och gick till doktorn och bad henne titta på den. Trodde att hon skulle tvätta rent och undersöka lite så jag lade mig ned på britsen och slappnade av. Kände plötsligt en skärande smärta (hade ju ont redan innan) när hon stack hål i vageln och så klämde hon utav bara.... Ingen bedövning där inte! Jädrars, trodde jag skulle svimma! Man är ju så känslig kring ögonen. Fick salva utskriven och lommade iväg till apoteket för att hämta ut den.

Sen minskade vageln till en tredjedel i storlek rätt så snabbt, innan behandlingen så var den stor som en stenkula och alldeles röd. Nu ser den ut som på bilden. Den är kvar, men den är betydligt mindre. Jag får hoppa över sminket just där och känner mig inte så fin just nu, men bättre än innan iaf. Nu i veckan fick jag ett brev från doktorn att hon tyckte min vagel var så stor att hon har remitterat mig till Mölndals lasarett. Får se hur vageln ser ut när jag får kallelsen därifrån, troligen avböjer jag, men man kan hoppas att det dröjer lite innan så att den hinner försvinna helt. Hoppas jag aldrig får en sån här igen!

Undrar ni vad jag har på läpparna förresten? Det får ni se imorgon!

9 kommentarer:

Mia sa...

Kunde inte den där doktorn ha förvarnat lite? Inget kul när det skaver i ögat, hoppas verkligen det blir bättre snart.

Ninni sa...

Som tur är så gör den inte ont längre, men det har gått i vågor.

Shamrock sa...

Om man har en vagel ska man stryka lite av sin saliv på den - då brukar den försvinna (har fått detta vidimerat av flera läkemedelskunniga kompisar)

Ninni sa...

Men då får man ju massa bakterier på, det vågar jag inte...

Lotta L sa...

Man ser ju inte vageln såå med en gång, måste säga att du är jättefin! Och du passar jättebra i starkare läppfärg!
Men jag hoppas klart att du slipper den snart helt och hållet, jobbigt med sådant!

Ninni sa...

Du är gullig du! Tack.

Minerva sa...

Inte roligt! Men såå bra du passar i läppstiftet! Ursnyggt!

Ninni sa...

Tack! :-)

omygloss sa...

Fin är du iaf!