lördag 27 april 2013

Clinique Chubby Stick Intense

De här godbitarna damp ned i min brevlåda häromdagen. Det är Cliniques nya version av de berömda Chubby Sticksen, dessa heter Intense i efternamn då de inte är lika skira som originalet. Jag använder ju mest ljusa färger och läppglans, mest för att jag är lat, men jag tycker det är så nedrans snyggt med lite starkare färg ibland så jag måste skärpa till mig. 
Färgerna jag fick heter 05 Plushiest punch och 08 Grandest grape. Jag kan verkligen inte bestämma mig för vilken som är snyggast av dem. När jag såg dem först så tänkte jag att Grandest grape skulle bli min favorit, men väl på läpparna gillar jag båda två lika mycket. De är mer lika varandra på läpparna än i hylsan.

Det som är så bra med dessa är att de inte känns det minsta uttorkande på läpparna. Det passar mig suveränt bra eftersom jag är så beroende av läppcerat. De är helt enkelt ursköna!
Ovan ser ni Plushiest Punch.
 Och här har vi Grandest Grape.


På båda swatchbilderna ovan är Plushiest punch till vänster och Grandest Grape till höger, tog en bild i skugga och en solljus för att visa. På högra bilden ser ni att de har fin glans. Jag testade att torka bort dem från läpparna och det blir rätt så mycket färg kvar, så vill man ha dem som stain så funkar det också bra, då kan man ju lägga ett gloss eller ett läppcerat över om man vill.

7 kommentarer:

Lotta L sa...

Snygga färger! Som passar dig mycket bra!

Ninni sa...

Ja, jag gillar dem skarpt! : )

B R O W N S U G A R sa...

Så fina! Älskar pennor!!

Sv: Oh ja jag dog typ! :)

Nina sa...

Gillar chubbysticks så mycket!! dom var jättefina på dig!!

Fröken Frodig sa...

Så fina färger på dej. Älskar Cliniques chubbies! Lite dyra för min plånbok, så jag har bara ett par. Siktar på fler!

Vet att det finns budgetvarianter, men tycker inte alls de når upp till samma kvalitet som originalet.

Ninni sa...

Jag har inte testat alla sorter, men de här är helt klart bra!

Kerstin sa...

Wow vad fina! Perfekta färger på dig!