tisdag 2 april 2013

Tio tomma - P50P etapp 3

Mer än halvvägs i mitt P50P-projekt! Känner mig lite stolt faktiskt! Dock är det mest småförpackningar, men ändå. Hade hoppats frigöra lite mer plats i mitt förråd, men det är ju också skönt att bli av med småplotter för ordningens skull så det får duga. Här har ni nr 21-30:
21. Method handtvål i skumform, detta är familjens stora favorit. Finns till mycket bra pris hos iHerb. Har en till av denna och det är absolut inte den sista.

22. No7 Cleansing lotion, näe vilken mesig en! Den tar inte bort sminket och lämnar en trist lite fet hinna. Jag använde den tre gånger innan den hamnade i tio-tomma-lådan. Verkligen ingen höjdare.

23. Molton Brown Skinfresh facial wash. Jag är inte imponerad av Molton Browns produkter alls. Deras handkräm, som jag hade med till London, lämnades t o m kvar halvfull på hotellrummet då den inte var bra alls och inte ens doftade gott. Den här rengöringsgelen var heller inte någon höjdare, tar inte bort smink särskilt bra och doftar inte speciellt gott. Menlös är ordet. Det här är ju dyra produkter och jag tycker inte de är värda pengarna. Har två olika småflaskor av deras duschkrämer i duschen just nu och jag är inte särdeles förtjust i dem heller... visst flaskorna är rätt fina, men det är ju ändå innehållet som är viktigast.

24. Snow globe soap från Lush, den här tvålen har varit riktigt trevlig att använda. Doftar citronfräscht och blev inte sunkig. Dock är det bara en liten skärva kvar nu så den får gå i sopen.

25. Revlon Grow Luscious Mascara, se recension här. Måste säga att jag nästan får uppgradera betyget till en fyra här för den här mascaran artade sig riktigt bra mot slutet. Dock så fick jag lite problem med mitt ena öga under några dagar så efter att ha bytt linserna mot glasögon under de dagarna så bytte jag även mascara. Lika bra för att vara säker. Nu mår ögat bra igen och jag tror inte det hade med mascaran att göra (tror jag hade en liten vagel).

26. Sally Hansen Vitamin E Nail & cuticle oil, har bott på mitt sängbord och använts varje kväll innan jag släckte lampan. Helt ok produkt helt utan doft, men mina naglar verkar som sagt bortom räddning... suck.

27. MAC Lustreglass i färgen Angel Wing, jag är inte särdeles förtjust i de här glossen, de känns lite plastiga och inte så sköna på läpparna. Det här har därför blivit liggandes och nu åkte det ut.

28. Estée Lauder läppglans i färgen Light copper, jag älskar Estée Lauders läppglans och det här var inget undantag. Får inte upp mer på applikatorn nu tyvärr, men det blir flera av dessa. Detta var inte ett fullstort gloss utan kom med nån GWP.

29. Weleda One step cleanser and toner, ska vara nånstans mellan ansiktsvatten och rengöring. I mina ögon är det bättre med antingen eller, jag tycker att man ska kunna använda ett ansiktsvatten utan att skölja efter, men detta kändes inte så bra att lämna på huden. Att använda produkten som rengöring kändes inte heller bra för den är för tunn för det. Var heller inte så förtjust i doften. Nix, blir inget köp av fullstorlek.

30. Vitaminschtick, trevlig läppbalsam som doftade gott!

Japp, då har jag bara 20 produkter kvar! Jag kämpar på! Det enda jag faktiskt köpt är två tuber tandkräm och det tycker jag faktiskt inte räknas för borsta tänderna måste man ju får göra va?

7 kommentarer:

Minerva sa...

Ja, att offra tandborstningen känns väl inte helt bra! Kunde inte låta bli o. hänga på, har gjort slut på sju fullstora, fyra små, typ produkter från GWP, och fem små kuvertprover!

Nina sa...

Härligt!! Det blir ju lätt mycket inköp när man bloggar om skönhet :-) Kul att läsa och höra vad du tycker om produkterna.

Evelinas blogg sa...

Heja heja!!!

beautylana sa...

Hejja! Yes, nu börjar det bli tufft. Du nådde 30 flaskor!

Unknown sa...

Yay! Vad bra det går för oss! Jag var tvungen att räkna ikväll (gör det efter varje inlägg som du gör!) och efter kvällens dusch då jag gjorde slut på både en skrubb och ett schampo hamnar jag på 44 st.! :-) Dock funderar jag på att köra till 55 (eller nåt) eftersom jag har 5 (eller så) burkar som jag jag fått sortera ut eftersom innehållet blivit gammalt - jag vet att det "gills" enligt reglerna men jag vill gärna ta slut på saker och ting!

Ninni sa...

Nämen wow, jag är väldigt impad av dig! Du är så duktig!

Kerstin sa...

Bra jobbat!