torsdag 18 april 2013

Tio tomma - P50P etapp 4

Jag kan ju då rakt inte påstå att det är kul med P50P längre. Som ni märker i det här inlägget så är det nästan bara småförpackningar - allt för att det ska gå fortare att göra klart projektet. Men det är ändå rätt så bra att få bort allt smått i förrådet och så innebär det ju att jag provar massor av nya produkter! Här kommer nummer 31-40 (har en till i lådan sen så bara nio kvar till målet nu).
 31. Molton Brown, Re-charge black pepper body wash, luktar rakvatten. Försökte få min sambo att använda slut den, men han sträckte sig istället efter sin Hugo Boss-duschkräm så jag fick offra mig. Passade på när jag ändå skulle göra peeling på kroppen efteråt för då försvann ju doften iaf. Näe, denna köper jag inte.

32. Molton Brown, Heavenly gingerlily moisture bath & shower, verkligen ingen speciell doft. Förstår inte hypen med Molton Brown - är det någon av er som gör det? Har ni några favoriter som jag har missat? De produkter jag provat hittills har inte varit ett dugg speciella.

33. La Roche-Posay, Lipikar Surgras duschkräm mot torr hud. Det här märket gör en hel del bra produkter, men den här blev ingen favorit. Den doftar maskros och det är inte min doft helt enkelt. Ni vet sådär som det luktar när man sticker ned näsan i en gul maskros.

34. Eucerin, Dermato Clean refreshing cleansing gel, oparfymerad mild ansiktstvätt som var rätt trevlig faktiskt. Ingen doft alls. Jomen den här är det inget fel på.

35. Bath&Bodyworks, Coconut Lime verbena body lotion, gillade den här i början, men den starka doften av kokos och lime gjorde att jag tröttnade fort. Doften är lite kvalmig helt enkelt. Detta är inte min första flaska, jag har haft fler sånna här.
 36. Revlon, lip butter i färgen Sugar frosting. Att den tog slut bevisar ju att jag gillade den. Kan tänka mig flera färger av dessa när jag reser bort nästa gång. Jag har faktiskt föreslagit för Feelunique att de ska ta in märket eftersom vi har så svårt att få tag i det här i Sverige. De skulle undersöka saken! Håll tummarna!

37. Bio-Oil, den här oljan är jättemysig! Jag har använt den istället för bodylotion på sistone och den doftar underbart och gör huden mjuk och len. Ska även funka mot ärr, bristningar i huden, ojämn hudton och mot ålderstecken. Fast det vet jag inte om den gör. Bio-Oil finns numera på apoteken runt om i landet, såg den på Medstop sist jag var inne och tror även apotek Hjärtat har den (fast de har väl gått ihop nu va, tror Hjärtat köpte Medstop eller hur det nu var). Ni kan köpa oljan i massa olika webshoppar också och det tycker jag ni ska göra.

38. Avéne Thermal spring water, vanligt vatten dyrt i sprayflaska, nix köper inte igen även om det är källvatten...

39. Nimue Rejuvenating Mask, skrivit om här.


40. Fem kuvertprover får representera den sista produkten i inlägget:

-Björk&Berries, Green&Clean Karma Hands, gud vilken äcklig handkräm! Fick genast springa och tvätta händerna för den luktar skitäckligt rent ut sagt. Jag gillar doften på deras Smultron-serie, men vad sjutton hände här? Totalt oanvändbar.

-Montagne Jeunesse, Pore strip. Fick av en väninna, hon reagerade på att denna sortens pormaskplåster lämnar svarta märken efter sig (plåstret är svart), och hon hade rätt. Kommer dock använda det andra jag fick för jag fick två. Jag gillar bättre när plåstren är vita för då ser man mer vad som kom ut - är inte det halva nöjet?

-Nimue, Cleansing gel, ganska fräsch ansiktstvätt som inte lämnade några bestående minnen.

-Nimue, dagkräm, ganska kraftig och fet för att vara dagkräm. Nästan doftfri.

-Nimue, Conditioner tonic, ansiktsvatten med neutral doft och fräsch känsla.

7 kommentarer:

Julia sa...

Jag är nyfiken på om du, ärligt nu, applicerar lite mer flödigt av produkterna nu när du har som mål att produkten skall ta slut? Sådär som man har en tendens att göra med slattarna i duschen?

Åsa sa...

Jag tycker att du har varit duktig! Och bara 9 saker kvar! Bra jobbat1

Ninni sa...

Julia, det händer om det är en produkt jag inte gillar så mycket. Kan t ex använda en ansiktskräm som handkräm då för att få slut på den också.
Åsa, tack, jag tycker nog det också faktiskt... Hihi.

Kerstin sa...

Nu är du snart i mål!

Mia sa...

Biotherms duscholja för 110:- på Grand som kör 20% på allt gick inte att motstå...

Ninni sa...

Nej, just det, måste tipsa om den rabatten så alla ser! :-) Biotherms produkter är ju underbara.

beautylana sa...

Maskros...mmm...det måste jag ha! Molton Brown är grym! Det är liksom Clean-dofter,speciella! :-)