onsdag 3 april 2013

Shea Radiance - Whipped shea butter

En sån här burk står på mitt skrivbord på jobbet. Jag är väldigt förtjust i innehållet. Det är en blandning av sheasmör, kokosolja, mandelolja och annat gottis. Krämen är fluffig för den är vispad, det gör att den blir lite lättare att dosera för den är väldigt dryg, jag gillar verkligen den luftiga konsistensen, lite som fromage. Jag använder den som handkräm, dock endast på handryggarna då den är rejält fet. Jag vill ju inte kladda ner hela tangentbordet. Kan tänka mig att den funkar perfekt på alla typer av torr hud såsom armbågar, hälar etc. Min burk är i doften Sweet vanilla, men dessa finns i olika dofter. Sweet vanilla doftar mycket gott!

Jag köpte min burk på iHerb där de kostar kring 6-7 dollar beroende på doft (dvs under femtiolappen). Ett fynd om ni frågar mig.

1 kommentar:

Kajalpennan sa...

Synd att det är en burk. Jag gillar inte burkar. Skulle ifs kunna vara ett alternativ till maken som kör TBSs variant nu och den kostar betydligt mycket mer än 50 kronor. Var köper man den?