onsdag 17 april 2013

Recension - Sleek, Concealer & Corrector Palette


Jag köpte ju på mig några Sleek-produkter när jag var i London. Sleek finns på Superdrug, men de har även en hemsida som man kan beställa från här i Sverige, den svenska shoppen Brallis har även en del Sleek. Eftersom jag gillar concealers så slog jag till på den här lilla paletten.Den heter Concealer & Corrector Palette och jag valde nyansen 02. Den innehåller två stycken krämconcealers och en puderconcealer. Förpackningen är slimmad och snygg, tar inte mycket plats i sminkväskan.

Tyvärr är jag inte nöjd med denna palett. Jag tycker att de två krämnyanserna är lite för feta och kladdiga, jag föredrar lite torrare konsistens för denna lägger sig bara i veck efter en kort stund och geggar runt. Den bästa nyansen för mig är en blandning av de båda.

Puderprodukten är totalt oanvändbar för den flyger bara omkring och täcker inte ett dugg, som en dålig ögonskugga. Ni ser den swatchad till höger i bild, jag lade på med en skuggpensel och packade på typ tre lager, jag tycker faktiskt att den är helt värdelös. En mycket mer täckande och något krämigare konsistens hade varit att önska. Ett vanligt puder funkar bättre. Nej, den här paletten kan jag inte alls rekommendera faktiskt. Jag hade mycket högre förväntningar även om det inte är en dyr produkt, den kostar 99:- hos Brallis.se.

Ninni ger betyget: 2 (och då har jag ändå tagit hänsyn till att priset är lågt)

3 kommentarer:

Emma sa...

Hej! Med tanke på att cocealerna är så feta, kan det inte vara så att pudret ska användas ovanpå de två krämconcealerna? Feta produkter behöver ju i regel sätta,s och eftersom att pudret inte täcker alls tänker jag att det kanske är så den ska användas :)

Lotta L sa...

Vill fråga om nåt helt annat; hur har du det med dina naglar? Mina är lika dåliga som vanligt, men jag har börjat måla dom igen. Var inne i en period när jag inte gjorde något alls. Idag har jag köpt en ny nagelförstärkare; Essies Nourish Me. Hoppas den är bra. Återkommer när jag testat lite!
När jag tänker efter var ju detta ingen fråga precis.
Nåja, nu har jag skrivit av mig lite i alla fall. (och jag är lite trött, är alltid trött vid denna tiden)

Ninni sa...

Emma, så kan det vara, men jag har andra bättre concealers.
Lotta L, jag har fortfarande kassa naglar. Jag har Essies Help me grow, men den funkade inte. På sistone har jag slarvat med naglarna för det känns iaf så hopplöst. Jag struntar i det nu så får vi se...