tisdag 9 april 2013

Nimue - Rejuvenating Mask

Den här lilla tuben fick jag när Beautybytanci hade sin trevliga bloggträff för en tid sedan på salongen Advanced skincare.  Den kommer från Nimue och heter Rejuvenating Mask. Min tub är inte fullstor utan ett prov på 15 ml, men den räcker till ca fyra användningar och jag har hittills testat den tre gånger.

Såhär beskriver Advance Skincare produkten (saxat från Advanced skincare's hemsida):

Rejuvenating Mask är masken som passar de flesta hudproblem som behöver snabb och intensiv behandling. Passar perfekt som ”SOS”-mask och det räcker med endast 10 min för att få en dramatiskt föryngrad hud. Idealisk för en känslig, uttorkad hud som bl.a psoriasis och rosacea. Blanda då ut masken något med vatten och låt den ej torka. Innehåller bl.a:Alpha Lipoic Acid, Vitamin A och C Ester, Lavendel, Rosenträd och Pentavitain.
Användning: Applicera ett tunt lager av Rejuvenating Mask på rengjort ansikte och hals. Låt verka i ca 10 min och tvätta sedan av med ljummet vatten. Används 1-2 ggr/ veckan efter Exfoliating Enzyme. Kan pirra och sticka något på en barriärskadad hud, detta är helt normalt och går över efter ett par minuter.

Jag upplever den lite som en lermask, den är dryg och torkar rätt snabbt. Den doftar lite svagt kryddigt, man kan känna lite lavendel (inte mycket men lite), men kanske mer timjan. Jag har inte så väldigt uttorkad hud och ej heller psoriasis eller rosacea så jag blandade inte ut med vatten utan lät masken torka innan jag tog bort den. Om jag ska vara ärlig så vet jag inte om den gjorde så mycket skillnad för mig. Möjligen att porerna på näsan blir något mindre framträdande och den känns lite rengörande. Det står även att den kan pirra eller sticka lite, men inte heller det upplevde jag. Jag kanske inte är rätt målgrupp? Dock är det ju alltid lite lyxigt att göra ansiktsmask och lägga lite tid på sig själv, eller hur?
Masken är svagt hudfärgad och jag skojade med familjen om att jag köpt för ljus foundation. Mina barn är dock rätt så vana vid detta laget vid att jag går runt insmetad med olika preparat. :-)

En tub på 100 ml kostar 638:-. Eftersom 15 ml räcker till ca fyra gånger så skulle en fullstor tub räcka till hela 26 användningar räknade jag raskt ut. Nimue finns på hudvårdssalonger runt om i landet. Jag vet inte om man kan köpa märket på nätet.

Detta var den första produkt jag testat från märket. Jag har några småprover till från Nimue kvar hemma och det ska bli kul att testa dem. Denna är tillverkad i Sydafrika, det är väl ovanligt?

7 kommentarer:

Linda sa...

Åh jag älskar den här masken :) känns lite sval och lugnande för huden :)

Nina sa...

Hmm... över 600kr? nja... det går nog bort för mig framförallt om den inte gör någon skillnad. Låter sådär eller?

Må gott!

Hälsningar
Nina

Ninni sa...

Fast googla och kolla vad andra tycker, det kan ju vara jag som är fel målgrupp.

Kerstin sa...

Vilken härlig bild :)

Ninni sa...

Tack, den är tagen före min hemska vagel...

Minerva sa...

Jaså, ungarna gick inte på ditt skämt!Hahaha!

Kajalpennan sa...

Jag har inte öppnat den här ännu men jag anvönde en av e små provpåsarna från Nimue i morse (en exfolierande historia). Kan inte påstå att den kände smasching men det är som sagt lite lyx