måndag 8 april 2013

Vageln från h-tet

Häromveckan kände jag mig lite öm vid ena ögonvrån och det kändes som om jag hade fått något skräp i ögat som inte gick att få bort, skippade såklart smink och linser under ett par dagar. Mina ögon har dessutom varit väldigt rinniga på sistone, mer än vanligt. Sen blev det bättre igen. Men i förra veckan bröt vageln från helvete ut. Kolla på bilden, det kanske inte syns så väl, men den är stor som en jädra stenkula och syns mer i verkligheten även om glasögonen gömmer den en smula. 
Kan varken ha linser eller smink nu heller och det ska man ju inte för det är ju en infektion. Får måla brynen och kräma på med rouge för att se pigg ut istället. Frågade på apoteket, men det finns inget att göra förutom att hålla rent. Jag har haft rejält ont i flera dagar, nu gör den inte ont längre även om den är lite öm, men den går ju inte ned! Hur lång tid kan det ta egentligen? Är livrädd att den ska spricka inuti ögat. Jag har läst på nätet att de kan göra det och då svimmar jag nog. Jag har haft pyttesmå vaglar i vattenlinjen tidigare nån enstaka gång, men aldrig en sån här jädra böld! Usch! Bort med dig vageln! Jag tycker det är så himla jobbigt att behöva ha glasögon när jag tränar och så vill jag ju ha solglasögon i vårsolen.

9 kommentarer:

Linda sa...

Usch vad jobbigt :( det kan ta sin tid.. Oftast brukar de gå ner lite och en liten bula kan vara kvar i månader, det var det på mig sist iaf. Hoppas den försvinner fort på dig :)

Ninni sa...

Nämen, usch, jag vill ha bort den NU!

omygloss sa...

Läskigt och jobbigt! Krya på dig!

Ninni sa...

Tack, det kan jag behöva... suck.

Lotta L sa...

Usch så jobbigt! Hoppas den försvinner fort!

Evelinas blogg sa...

Men usch, stackare! Hoppas den försvinner snabbt!

Sara sa...

En sån där kula har jag haft under ögonlocket. Jag tror jag väntade ett halvår, sen gick jag till läkaren och där fick dom skära bort den.

Ninni sa...

Nämen, nu blir jag livrädd! Brrrr....

Kerstin sa...

Nämen fy så läskigt :/ Jag får någon gång på vattenlinjen, då avlägsnar jag dem med ett bestämt men försiktigt klös. Så ska man säkert inte göra, men de brukar försvinna...

Om jag var du skulle jag inte vänta alltför länge med att söka vårdcentral med denna,det är ju läskigt med saker i ögonen. Hoppas att den ger med sig!