fredag 5 april 2013

Köp-planer

Det går faktiskt riktigt bra att avhålla mig från att shoppa skönhetsprodukter just nu. Köpte en tröja häromdagen på rea för en hundring och den stillade mitt begär en smula. Dock har jag ett par saker jag vill köpa när P50P är över. Jag är t ex sugen på att prova Bioderma som ni kanske förstått. Ser att Escentual nu fått ny leverans av märkets produkter och även den berömda rengöringen finns.
Det finns både små och stora förpackningar av dessa. 100 ml kostar £4,50 och 250 ml kostar £9,99 så den är absolut inte dyr. 

Hmmm... vad är jag sugen på mer då? Jo solkrämer inför sommaren är ju aldrig fel. Jag har tidigare skrivit om att Bioderma även har sånna så det får nog slinka med en av de produkterna i Escentualbeställningen. Bioline kommer också med en serie solkrämer som jag snart ska berätta mer om. De verkar riktigt spännande!

Benefit har kommit med en ny concealer, den heter Fake Up och kan bl a köpas hos Feelunique för £18,50. Verkar spännande! Concealer, tillsammans med rouge är min bästa vän trötta mornar... ett riktigt quick fix som jag inte vill vara utan.

Från Artdeco kommer de här spännande ögonskuggorna, de heter Glam couture och finns i sex nyanser. Kostar sisådär 160:-/st hos Beautybay. Undrar om de är lite som IsaDoras nya Eyephoria-skuggor - för en sån vill jag ha också! Jo, jag vet att jag har typ tusen ögonskuggor, men det finns ju så många fina! 

Lisa Eldridge pratar alltid så varmt om Chanels Vitalumiére-foundations. De finns i lite olika varianter. Jag kan lätt tänka mig satin smoothing-varianten, för vem vill inte ha hud som siden? Kanske att jag kostar på mig denna när jag flyger till Spanien i juni. Finns även att klicka hem hos The Garden Pharmacy, men de har ju så dyr frakt och så vill jag testa nyansen noga så det inte blir felköp, kanske tar mig en tur ned på stan strax innan resan och testar nyanser. Jag har inte ägt så många produkter från Chanel, tror faktiskt bara jag haft en enda ögonskugga och den var jag inte så nöjd med så den bytte jag bort.
Från Clarins sommarkollektion 2013 kommer det här glosset. Det heter Intstant smooth crystal lip balm, vad jag kan se så finns de i fyra nyanser. Vill gärna känna lite på dessa då jag inte sett någon liknande. Finns också hos The Garden Pharmacy. De har ju en butik som ligger i London, närmare bestämt i Covent Garden (därav namnet), jag var ju där i februari, men jag tror inte dessa hade kommit då.

Jag har en liten önskelista i högermarginalen av bloggen också, ska uppdatera den snart tänkte jag. Det finns såklart massa mer grejor som jag vill ha, men detta är vad jag kunde komma på just nu. Blir ni sugna på samma saker som jag eller har ni sug efter något helt annat?


6 kommentarer:

beautylana sa...

Planerar att köpa Guerlain Terracotta Puder (som kom nyss till Feelunique och Escentual!), samma läppstift från Clarins - den ser verkligen snyggt ut! Samt förbereder jag mig på min resa till Paris. Vet inte riktigt vad jag ska köpa där.

Bland parfymer lockar Burberry Summer (2013) och D&G Desire the One!

Ninni sa...

Åhhh... Sephora på Champs Elyssee.... härligt! Skönhetens Mecka helt enkelt. Jag är även liten sugen på YSL Touche Eclat foundation, den nya som kom för ett tag sen.

Evelinas blogg sa...

Jag testade en ny concealer från Benefit när jag var i Tyskland nu senast. Den skulle ge massa fukt samtidigt som den skulle täcka, men den var för jäkla flottig! Färg-delen bara gled omkring... Jag skulle rekommendera att testa den live innan köp så man får se om den funkar! På mig skulle den varit ett rejält botten-napp!

Ninni sa...

Bra tips, den får ju gärna sitta kvar en stund...

Minerva sa...

Ja,ögonskuggor, cherryculture har 25% på alla ögonskuggor, jag skulle bara titta lite, men det slutade ju med att jag klickade hem flera, fast jag har hur många som helst!De var ju så fina och kostade inte mycket före rabatten ens!

Lotta L sa...

Jag har ett väldigt stort HA begär efter den fina neccesären man får på Kicks om man köper 2 Clinique produkter. Ja innehållet då i den.. Kan bara inte motivera köp eftersom jag egentligen inte behöver nånting. Men ååhh så fint läppstiftet och rouget ser ut!