torsdag 25 april 2013

Recension - MUA Brush-On Concealer Pen

Budgetmärket MUA har ju lanserats på stor bredd, jag har köpt en hel del från dem för att testa. När produkter är såhär billiga, denna penna kostade mig bara 1£ (ca elva kronor) så har jag inte några större förväntningar utan det är som ett lotteri. Ibland kan man hitta guldkorn. Just i detta fallet så får man tyvärr vad man betalar för.

Pennan är plastig, man får vrida ungefär hundra varv innan det kommer upp någon produkt i penseln, jag trodde nästan det var fel på den. Själva produkten är torr och alldeles för tjock för att komma i en sån här penna och det blir som en torr klump i penselstråna mellan varje användning som man får pilla bort innan man skruvar upp mer av innehållet. Dessutom är concealern för mörk för mig trots att nyansen heter light. Så denna åker i soptunnan. Men nu har jag iallafall provat och jag är inte ledsen för det eftersom den inte var ett dugg dyr. Så köp inte denna är mitt råd. Den kommer inte i närheten av dyrare concealerpennor. Puderrougen från samma märke är däremot rätt så bra så dem kan jag rekommendera.

Ninni ger betyget: 1

Inga kommentarer: