fredag 12 april 2013

Nytt matt puder från Pürminerals

Titta vilken spännande nyhet som kommer från Pürminerals! Ett puder i fast form som är hudvårdande.

Såhär beskrivs produkten (saxat från pressmailet):

Vi vet ju redan hur fantastiskt bra mineraler är för alla hudtyper och hudtillstånd men Pürminerals går ett steg längre. Genom att kombinera rena mineralpigment med hudvårdande ingredienser som ger bevisade resultat så är detta både hudvård och makeup. Formulan är klinisk testad och innehåller den senaste anti-aging teknologin som kapslar in aktiva ingredienser för att reducera och motverka ålderstecken. CERETIN KOMPLEX innehåller:
  • Kiralt korrigerad Retinol (A-vitamin)
  • Ceramider som ger maximalt med fukt
  • Plus 8 andra aktiva ingredienser:
  1. Sheasmör (binder produkten och ger näring)
  2. E-vitamin (antioxidant)
  3. Peptider (anti-age)
  4. L-askorbinsyra (anti-age)
  5. Magnolia (anti-inflammatorisk
  6. L-lactid acid (anti-inflammatorisk)
  7. Hyaloronsyra (fukt)
  8. Waltheria extrakt (reducerar ojämt pigmentering)
Min reaktion: Jag är ingen expert på ingredienser, men sheasmör är min favvoingrediens. Hyaluronsyra läser jag överallt om hur bra det är för huden och även A- och E-vitamin. Många stora hudvårdsmärken har även ceramider i sina produkter (t ex Elisabeth Arden). Så jag tror detta kan vara en riktig goding. Lite nyfiken på nyansen, är den transparent tro? 

Pudret ska fungera både över annan foundation (Pürminerals rekommenderar såklart sin egen foundation i flytande form) och på bar hud. 295:- kommer detta puder att kosta och märket finns bl a på Eleven. 

Inga kommentarer: