fredag 5 mars 2010

Dagens med Kiko



Jag var ju tvungen att prova den där fina Kiko-skuggan innan jag lämnade tillbaka den till kollegan. Färgen och glittret är fantastiskt! Men glittriga skuggor har en tendens att sprida sig över hela ansiktet om man inte lägger dem på en bra grund. Så jag började med MAC's paintpot Bare Study över hela locket. Sen lade jag en mörkgrå mjuk penna från Sephora (hittar varken nummer eller namn på den) över hela den rörliga delen av ögonlocket och även under ögat för att skapa en kladdig bas för skuggan. Tog en ganska liten skuggpensel och tryckte in skuggan kring ögat försiktigt för att den inte skulle vispas runt. För att få lite neutral färg på resten av ögonlocket så tog jag skuggan som är näst längst till vänster i en L.A Colors-palett jag har och vispade dit med en fluffig pensel. Paletten heter Tea Time och är inte imponerande, det står Color Metallic Eyeshadow på den, men det metalliska var bara på ytan, inunder är skuggorna helt matta. Jag kände mig lite lurad på det metalliska. Tur att den inte var dyr. L.A Colors finner ni på Cherryculture ifall ni ändå är nyfikna.

7 kommentarer:

Josephine sa...

Jättehärlig färg på skuggan, fint! =)

Kerstin sa...

Superfint! Jag hade inte heller hör om Kiko tidigare, men det verkar ju riktigt spännande!

Ninni sa...

Ja, Sminkan skrev ju att de funnits på Åhlens. Först ringde ingen klocka, men sen kom jag på att jag nog faktiskt t o m hade nån skugga från märket nån gång för länge länge sen.

Emma P sa...

Sminket var jättefint här, men shit vad kasst med paletten. Jag hade ett liknande problem med en palett från H&M en gång. det var liksom bara pigment på ytan, sen bleknade skuggorna betydligt. Inte så kul...

Ninni sa...

Ja, de där H&M-paletterna har ju ofta en sån där glittrig fin yta och sen är det bara matt och trist under. Som tur är så finns det ju ofta testers hos H&M så man kan känna på dem först, det är ju lite svårt på nätet... Annars tycker jag nog att H&M har bra grejor oftast.

marybeth sa...

Vad fint! Vilken härlig nötbrun färg du har på ögonen också.

Ninni sa...

Åh, nu blev jag jätteglad - tack snälla! :-)