måndag 15 mars 2010

Hemkörd blandning




Igår när jag skulle sova så kom jag på denna blandning, är jag smink-skadad eller vad? Jag tycker att pigmentet Teal från MAC är lite för starkt. Men så kom jag på att jag ju vann den fina Destiny från Makeupcosmetics hos Sminkan och Emma för en tid sen. Varför inte blanda dem? Så jag tog locket till en tomburk och pytsade i lite av varje och gojsade runt med en pensel och vips hade jag fått en betydligt mildare form av Teal. Jag lade den på en grund av UDPP*. Ovanför blandningen lade jag sen lite outblandad Destiny. Mascaran är Benefits Badgal och den är för torr... ska nog fuska lite och hälla i några droppar vatten i hylsan. Inte bra ur bakteriesynpunkt, men vad sjutton!

*UDPP = Urban Decay Primer Potion, men det visste alla va? ;-)

6 kommentarer:

Sminkan sa...

Smart! Blev en härlig turkos också!

Ninni sa...

Ja, det är kul att blanda lite! Man vet aldrig i förväg hur det kommer att bli! :-)

Bitte sa...

vilken fin blandning det blev. Läcker färg.

Kerstin sa...

Syn på BadGalen, men vilken urtjusig blandning du fick till!

marybeth sa...

Tjusigt, perfekt färg nu till våren.. Som skall komma snart.. :)

Ninni sa...

Tack tjejer! Gulliga ni!