söndag 7 mars 2010

Två mascaror - samma märke


Man kan ju tro att två mascaror från samma märke där hylsan är snarlik funkar ungefär likadant. Här är det absolut inte så. Jag hade ganska höga förväntningar på Oriflames 110C lash extreme då jag gillar feta och långa fransar. Men borsten är totalt kass! Då det är långt mellan de längre stråna så klumpar den totalt ihop fransarna, jag får inte till det hur jag än gör.
Därför hade jag inte några förväntningar alls när jag började använda Wonder lash mascara från samma märke. Men den mascaran bara älskar jag! Den ger verkligen både längd och volym precis som jag vill ha det och sitter jättebra. Blanda inte ihop dessa alltså. Här kommer betyg:

110C lash extreme - betyg 2, bara för att den sitter ok, annars hade det blivit en etta. Detta är mascaran överst i bild.

Wonder lash - betyg 5, den gör allt jag vill att den ska göra! Detta är den nedre mascaran på bilden.

Inga kommentarer: