måndag 22 mars 2010

Tre fasta foundations



Kan säga att jag redan gillar Cliniques Almost powder skarpt. Jag kom på att jag ju faktiskt redan har en jättebra puderfoundation från Benefit som heter Hello Flawless. Anledningen till att jag glömde det är att jag använt den som puder istället för att matta ner när jag använt färgad dagcreme, men den funkar alldeles utmärkt ensam också. Jag jämförde dem på huden och de är nästa identiska i både färg och konsistens. Hello Flawless är något mörkare bara. Sen fick jag för mig att testa min Revlon-foundation som jag tidigare ratat eftersom den är för ljus. Men just nu är jag ju extremt blek. Tamejtusan, den funkar faktiskt också just nu! Här har jag radat upp alla tre brevid varandra.
Från vänster:
-Clinique Almost powder i färgen 03 Light
-Benefit Hello Flawless i färgen Toffee
-Revlon New complexion i färgen Sand Beige 05
Så från att inte ha någon så har jag plötsligt tre stycken! Känns som rena julafton! Man ska nog gräva lite mer i sina gömmor!

5 kommentarer:

Tina (Beleza) sa...

Vad jobbigt det blir att behöva välja en på morgonen då. ;D

Ninni sa...

Haha, ja, men det är ett kärt besvär! :-)

Kerstin sa...

De ser fina ut allihop! Jag hade faktiskt inte kolla på att Benefits också är en foundation. Är den också mineral, eller verkar cliniques "renare"?

Ninni sa...

Benefits är inte mineral alls. Det är inte Cliniques till fullo heller, men den innehåller mineraler. Fasta foundations innehåller bindemedel vilket inte lösa behöver göra. Därmed inte sagt att alla lösa är helt mineral heller.

Kerstin sa...

Kerstin: Tack! Jag behöver köa min mineralbildning =)