torsdag 18 mars 2010

Favvolacket


Mitt favoritmärke när det kommer till nagellack är OPI. Jag tycker deras ProWide-penslar är så bra att måla med och kvaliteten mellan lacken är jämn. Jag tycker att de är alldeles för dyra i Sverige och tjejerna på Pret-ty har tipsat varandra om olika amerikanska webshoppar där man kan köpa lacken mycket billigare. Man får cirka sex lack för samma pris som man köper två lack för här i Sverige inklusive portot från USA. Man kan verkligen undra varför skönhetsprodukter är så dyra härhemma. Visst är momsen högre här, men det motiverar långt ifrån hela prisskillnaden. Nåväl, detta är iaf mitt favoritlack alla kategorier, det heter Midnight in Moscow och kommer från OPI's ryska kollektion som kom ut för sisådär två-tre år sen. Tyvärr fick jag inte fram det härliga skimret på bilden utan det ser bara svart ut, men det är otroligt vackert i solsken, det skimrar i mörkt brunt med guldstänk.

7 kommentarer:

Maria, Hjärterdam sa...

Tack, det var kul att göra också =)

Kerstin sa...

Ser fint ut! Jag instämmer om penslarna,de är tokbra!

Caroline sa...

Svar: Hihi Tack :D

Peter sa...

Håller fullständigt med dig, nackdel, lite för dyra här hemma dock.

Sminkan sa...

Visst är det fint! Men pro-wide är för mig ett alldeles för klumpigt redskap. Skönt att alla är olika...

Nailtastic sa...

Väldigt stiligt lack! :-)

Bitte sa...

Jag lackade med OPI's Barefoot i Barcelona igår. Jag hade glömt bort hur bra pro-wide borstarna är.