söndag 9 december 2012

Glo Minerals - Protective Liquid Foundation

Jag har en hel del spännande foundations på gång för test. Jag tänkte därför verkligen fota ordentligt före och efter applicering för att verkligen kunna se vilka av mina foundations som passar mig bäst. Men jösses vad det är svårt att fota så att resultatet blir rättvisandeoch då hade jag ändå bra dagsljus här. Det är ju dessutom inte så kul att se min osminkade nuna såhär års, men det kommer ni att få stå ut med. Så nu kör vi va?
Den nakna sanningen har vi här. Jag har bara fuktserum, ögongelé och dagkräm på bilden. Ni ser även att jag har märken efter mina glasögon. Jo, jag kunde ju ha väntat ett tag så att dessa försvann... Ni ser även att jag har två små plitor ovanför munnen och rejäla mörka skuggor under ögonen. Skuggorna syntes mer i verkligheten tyvärr.  
Här har jag applicerat ett tunt lager av Glo Minerals Protective Liquid foundation i nyansen Golden light. Jag använder alltid fingrarna till flytande foundation. Att använda en pensel skulle ta mycket mer tid och tid har jag ju inte så mycket av på morgonen när jag ska iväg till jobbet. Fingrarna värmer också upp krämen så att den blir lätt att fördela tycker jag.

Ni ser att ansiktet ser något ljusare ut och att hudtonen ser mer jämn ut. Däremot tycker jag inte att finnarna täcktes så väl. Ett skirt resultat alltså. Jag gillar att ytan blir en smula pudrig. Detta är andra gången jag testar denna foundation. Första gången tyckte jag att den korvade sig en smula vid applicering, men det blev bättre andra gången när jag hade låtit dagkrämen sjunka in ytterligare en stund.
Här har jag även lagt concealer under ögonen, Clarins concealer stick, och täckt finnarna med Murads blemish treatment concealer. Nu börjar jag gilla resultatet. En liten gnutta löspuder lade jag senare (för hållbarhetens skull) sedan samt rouge så var jag nöjd. Jag vill inte täcka min hud för mycket för jag gillar inte kakigt onaturligt resultat. Då får hellre prickarna synas lite.

Glo Minerals Protective Liquid foundation hittar ni här och den kostar 399:- för en tub på 40 ml (större än de flesta andra foundationförpackningar, de brukar oftast vara 30 ml). Missa inte erbjudandet som jag skrivit om här.

Andra foundations som jag ska visa er snart är bl a Glo Minerals pressed base, Youngbloods Natural Mineral loose foundation samt Dr Brandts BB cream Flexitone. Den senare är egentligen inte bara en foundation, men jag kommer att visa den ändå.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, din osminkade nuna är väldigt vacker :) Ser fram emot mer recensioner och bilder.

Kerstin sa...

Jättefint och naturligt resultat!

Ninni sa...

Vad goa ni är!

Minerva sa...

Vad roligt med ett riktigt före-efter-test, älskar sådan konsumentupplysning!

Ninni sa...

Vad bra, det kommer mer snart.

omygloss sa...

Jag har märkt att min korvar sig ihop med ett serum från Murad. Som suddat suddgummi!

Ninni sa...

Skumt, jag märkte ju iaf att det hjälpte att låta dagkrämen sjunka in ordentligt. Men det har jag tyvärr inte alltid tid till.

Lotta sa...

Gillar också före-efter bilder! Och det blev ju jättebra!
Fin är du även osminkad!

Ninni sa...

Tack, ibland tycker jag det syns att jag är 42 år, men lite smink gör det hela något bättre.