fredag 28 december 2012

Kiehl's Midnight Recovery Eye

Den här ögonkrämen fick jag vid invigningen av Kiehl's disk på Åhléns i Göteborg i höstas. Tyvärr har jag så jättesvårt för doften av lavendel och den är rätt så stark här. Jag har dock använt krämen under någon veckas tid för att ge den en chans och känna konsistensen. Det är en vit kräm och den är inte så fet, vilket borde passa mig jättebra. Men pga doften så går det bara inte, jag blir lite lätt illamående. Tänker inte betygssätta denna då jag anser att man bör prova hudvårdsprodukter längre än bara några dagar innan man ger betyg. Jag tycker att en produkt man ska använda kring ögonen ska vara doftfri, eller åtminstone näst intill. Synd på en så himla fin tub, den gjorde sig jättebra i min badrumshylla nämligen. Älskar det lite gammaldags typsnittet och den mörkblå färgen...

Min tub ska nu få ett bättre hem hos en väninna som inte har något emot lavendel. Ni kastar väl inte produkter som är i bra skick bara för att de inte passar just er? Ge bort dem till en vän eller till behövande kvinnor istället. Mycket bättre för miljön också! Provade mascaror ska man inte dela med sig av dock, men produkter i tuber och flaskor är det ju ingen fara med. Man kan ju sälja saker på Tradera också, bara man är noga med att beskriva skicket på det man säljer.

4 kommentarer:

omygloss sa...

Åh jag som älskar lavendel. Synd att du inte gör det! Då gillar du antagligen inte deras miracle recovery concentrate för facet heller. (Som jag älskar)

Lotta sa...

Håller med om att det bör vara doftfritt för ögonen. Annars älskar jag lavendel.

Ninni sa...

Har inte testat serumet ännu, med en parfymerad nattkräm utanpå kan det funka...kanske.

Kerstin sa...

Jag blir nyfiken, lavendel på natten gillar jag verkligen (även om jag också tycker att det är onödigt m doft i en ögonkräm).