söndag 16 december 2012

Testat mina nya kritor

Kunde inte låta bli den rubriken, för det kändes lite som när man var liten och fick nya kritor att öppna mitt nya kit från Bare Minerals (se presentationen igår). Först ut att testas blev den plommonfärgade, 6AM,  och den guldiga, 5AM. Jag bara ramade in ögat, en sminkning som tog under fem minuter att göra, perfekt på morgonen när man ska iväg till jobbet.
 Gillar att lägga guldiga produkter i ögonvrårna för det gör att man ser pigg ut tycker jag.

Sedan tidigare har jag två pennor från Revlon i liknande färger. En i lila som heter Garnet flash och en guldfärgad som heter Flash Doré. Jag hade stora förhoppningar när jag köpte dem, men de sitter inte bra alls. Speciellt illa tycker jag att den lila sitter, den blir utkladdad nästan på en gång och det gör ju att jag undviker att använda den. 

Men jag ville ändå visa färgskillnaderna mot Bare Minerals-pennorna. Ovan står R för Revlon och B för Bare Minerals. Ni ser att den lila Bare Mineralspennan är mer pigmentrik och att den guldiga BM-pennan har en helt annan nyans och skimrar mer. Revlonpennan i guld framstår nästan som kopparfärgad i jämförelse.
Här ser ni mascaran jag använde på bilderna samt alla pennorna. De i mitten är Revlon-pennorna. Köp alltså inte dem om ni ser dem för de är inte bra alls, iaf inte den lila. Det blir bara kladd av den.