söndag 2 december 2012

Nagelgodis

Som ni vet så har jag urkassa naglar. De bara skivar sig långt ned på nagelbädden och bråkar. Jag har använt otaliga nagelstärkare (istället för vanliga underlack) och även ätit tillskott utan någon som helst framgång. Ju mer jag läser om detta problem på internet, desto mer inser jag att nagelolja nog är lösningen. Jag smörjer då och då med olja, men inser att jag måste skärpa upp rutinen och börja gulla dagligen med mina naglar. Därför har jag nu laddat upp med några produkter som jag tänker placera ut på strategiska ställen i hemmet för frekvent användning. Jag får inte släcka lampan på kvällen utan att både ha oljat naglarna och smort händerna, så är de nya reglerna! Basta! Här är de produkter jag har:

  • Essie apricot cuticle oil, doftar underbart svagt av aprikos. 
  • Burt's Bees lemon butter cuticle cream, inte testat ännu, men sniffat i burken och den doftar gott av citron.
  • Sally Hansen vitamin E Nail & cuticle oil, doftlös. Denna har jag haft ett bra tag men använt alldeles för sällan som sagt. 
Ni får väldigt gärna påminna mig i kommentarerna då och då så jag inte glömmer av att smörja... 

10 kommentarer:

Misschaos sa...

Jag hade samma problem förut men sen köpte jag OPI Natural nail strengthener och nu är dom hur bra som helst, iof är jag ganska duktig på att smörja. Ska föröska komma ihåg att skicka en påminnels om att smörja :-)

Ninni sa...

Jag har haft den stärkaren också, nu har jag Essies Help me grow. Har även beställt en annan från OPI. Bara att bita ihop och sköta naglarna ordentligt, speciellt nu när det är så kallt ute.

Kerstin sa...

Jga har kommit av mig lite med mitt smörjande nu, och det märks direkt...

Ninni sa...

Kanske är det den enda lösningen, speciellt nu när det är så torr inomhusluft.

Evelinas blogg sa...

Jag testar just nu Essie Nourish Me, och den funkar ok. Mina naglar skivar sig fortfarande lite men inte alls i den utsträckning som de gjorde innan! Däremot står det ingenstans hur man ska göra, hur många gånger man ska applicera i veckan och om man ska ta bort det gamla lacket innan man lägger på nytt osv. Den är ändå något som jag kommer fortsätta med!

Linda sa...

Nagelolja är det absolut bästa för naglar som skivat sig. Det har att göra med att lagren som nageln består av inte håller ihop, de behöver fukt för att göra det vilket oljan ger. Kom ihåg bara att nagelbandskrämen bara gör huden vid nagelbanden mindre torra. Den gör ingenting för själva nageln, så mitt råd är att smörja mer med oljan än med den. Jag smörjer alltid mina naglar med olja när jag kollar på tv :)

Ninni sa...

Evelina, den sätter jag upp på önskelistan! Låter bra!
Linda, jag kör med kombinationen då så får jag allt! Jag har även handkrämer placerade överallt för jösses vad det märks att inomhusluften är torr nu.

Misschaos sa...

Jag köpte en nagelolja utav Sunny (365 Days Of Color) som är i en liten flaska med en roller, har en alltid i jackan, skolväskan och skötväskan. Smidigt att smörja utan att bli oljig på händerna:-)

Lotta sa...

Jag har samma problem. Mitt senaste nageloljeinköp är Depends Myrraolja. Den har en praktisk förpackning, som en nagellacksflaska, man penslar på. Har inte använt den så länge så jag kan inte uttala mig om hur bra den är.
Sen har jag köpt nytt av Mavalas 2 fas, den klistrar ihop naglarna bra tycker jag. Jag tar först ett lager tvärsöver, längst ut, sen ett vanligt. Med nylonstärkaren då. Sen har man ju sealern över.
Jag har faktiskt blivit rätt duktig på att komma ihåg att olja, i alla fall på kvällen, och det är ju alltid en början!

Ninni sa...

Massa bra tips! Tack!