måndag 3 december 2012

Orly - Star spangled

Det här lacket köpte jag i LA i februari, jag tänkte att det skulle passa bra framåt jul och det gör det ju! Jag hade det på julfesten med jobbet. Jag googlade lite på det och såg att det lanserades redan 2009 eller ännu tidigare så det är inte en nyhet från Orly.
På bilderna har jag grundat med Essies krämlack A list som jag visade häromdagen. Eftersom Star spangled är ett ganska glittrigt lack så ville jag bara lägga ett lager för att få bort det lättare.
Jag hade hoppats att det skulle var något blingigare, men det är ändå fint tycker jag. Dessutom är det lättmålat.
Fint glitter som kommer fram bra på bara ett lager. Men det var nog bra att jag lade krämlacket under för annars hade fler lager krävts.

5 kommentarer:

Linda sa...

Fint och juligt, utan att vara tokblingigt. Har du testat foliemetoden? Då kan man använda hur mycket bling som helst på naglarna :-)

Lotta sa...

Väldigt snyggt! Och ett bra sätt att bara ha ett lager glitter!

Ninni sa...

Linda, jag är lite för lat för folie...hihi. Ja, jag brukar grunda med ett lager krämlack för lättare borttagning.

Kerstin sa...

Kanonfint! Verkligen perfekt till jul!

Ninni sa...

Ja, fast jag kom på att jag har ett ännu juligare. Visar snart!