lördag 1 december 2012

MAC - Paint pot Blackground

Länge har jag tänkt köpa MAC's paintpot i färgen Blackground. En paint pot är ju som bekant en krämskugga i burk som är lite åt det hårdare hållet i konsistensen. Den här köpte jag för att använda som grund för sotningar. Produkten kan nog betraktas som en klassiker i MAC's fasta sortiment.
Jag tycker att paint pots lättast appliceras med fingrar (rena såklart). Jag tar lite på fingret och duttar på ögonlocket. Med en ljusare paintpot såsom t ex beigeskimriga Barestudy kan man vara lite mer slarvig, men här får man jobba med mer precision för färgen är så mörk. Jag har faktiskt redan testat den, men första försöket gick totalt åt skogen. Kanten blev för skarp och skuggan jag lade ovanpå täckte inte ordentligt så man såg kanten och det gick inte att sudda ut... hmmm, får öva på den. Vill ju ha mjuka övergångar.
Svart med extremt lite antydan till skimmer är den. Testade att använda den som eyeliner och det gick däremot bra, det gick t o m rätt så bra på vattenlinjen utan att ögat blev irriterat. Jag swatchade här på min hand och produkten sitter som berget, gick knappt att få bort med handtvål. Det enda som biter är min fenomenala rengöring från LR, den är verkligen otroligt bra - köp den!

En paint pot från MAC kostar 200:- och finns på vissa Åhléns-varuhus samt på Kicks hemsida. Jag hade en 20%-check på valfri skönhetsprodukt då jag är Åhléns-medlem, de får man ju inte missa att använda! Dessutom tycker jag att tjejerna i MAC-disken på Åhléns city i Nordstan är jättetrevliga.

Inga kommentarer: