fredag 21 december 2012

Tio tomma

Troligen årets sista tio-tomma-inlägg va? Tror inte jag hinner få ihop tio förpackningar till nu...

  • Färgad dagkräm från Bobbi Brown, den här har verkligen levt på övertid i min samling. Men det var nog bara för att jag gillade den så mycket. Dock har jag så himla många olika foundations och BB-krämer att den får åka ut nu. Nästan inget kvar ändå i tuben.
  • St Ives peelingkräm, skrivit om här. Har en ny tub med peeling nu som är jättespännande, ni får se snart!
  • Schampoo och balsam från Organix, rätt så trevliga produkter. Schampoot innehåller arganolja som är så modernt och balsamet hade en somrig doft av kokos. Köpt på Target i LA. Tror inte de var dyra alls och bra med småförpackningar.
  • Redken Color extend hårinpackning, missade nog att recensera den. Den var bra, fast inte bäst. Kanske skulle ge den en svag fyra i betyg.


  •  Murad Reform School Compete reform, serum som var rätt så trevligt och doftade lite apelsinigt, men som tog slut fort pga provförpackning. Kostar sisådär 700 kronor för 30 ml på Feelunique så ganska dyrt. Tror inte jag köper fullstorlek.
  • No7 Beautiful skin nattkräm, ganska oansenlig. Köpte något kit på Eleven för ett tag sen och har både dagkräm och rengöring kvar att prova. Blev inte så sugen på fullstorlek. 
  • La Roche-Posay Lipikar kroppskräm för torr hud, bra kräm för den som är jättetorr, min mammas favorit. Oparfymerad. Detta var en provtub.
  • Ren Hydra-Calm cleansing gel, lämnade faktiskt inget intryck alls... minns inte ens att jag använt den trots att den lilla tuben är tom... näe, den köper jag nog inte.
  • Vaseline lip therapy, om man bortser från att den här innehåller petrolatum och kommer i burk så var den superskön på läpparna. Gillade skarpt! Tror jag gav nån enstaka dollar för denna i LA. Den har bott på mitt sängbord.

Bara för att det är jul och för att produkterna i texten ovanför var ganska så små så får ni lite bonusläsning i form av några tomma prover:

  • Schampoo och balsam från LR, känns som bra basprodukter, lite sådär trygga som familjeprodukter.
  • Macadamia deep repair Masque, ett prov som räckte till två användningar för mig. Kändes bra, kan tänka mig att köpa i fullstorlek och även fått tips från andra att den är bra. 
  • Aloe Vera dag- och nattkräm från LR, kändes sköna såsom alla deras Aloe Vera-produkter, svårt dock att veta vad de gör på sikt pga små förpackningar.
  • L'Erbolario Vaniglia Aqua di Profumo, vaniljparfym som var helt underbar! Kan lätt tänka mig en flaska av den här parfymen. Dock fick jag en annan vaniljparfym från Alyssa Ashley när jag var på Tancis bloggträff häromveckan och de är så lika att det skulle kännas som slöseri med mina pengar att köpa denna just nu. Men nån gång kanske...
  • Dr DC placenta wash powder från Cailyn, ett pulver man blandar med vatten och tvättar ansiktet med. Kändes krämigt och skönt. Får minnen av pulvertvålen som fanns i min skola när jag gick på lågstadiet... Edamo hette den tvålen tror jag, nån som minns den? Vita plåtlådor med blå text som satt på väggen. 

4 kommentarer:

Lotta sa...

Alltid roligt med tio tomma!
När du nu nämde pulvertvål ringde det en liten klocka, riktigt kände hur man masserade in det. Hårt och konstigt, vad det inte?

Ninni sa...

Ja, och den klumpade sig gärna lite... men sen löddrade den bra.

Kerstin sa...

Redkenmasken verkar väldigt lyxig :)

Ninni sa...

Äh, den var inte så märkvärdig, helt ok, men inte bäst som sagt.