lördag 29 december 2012

Recension - Body Farm bodybutter

Kom på att jag alldeles missat att skriva om den här burken som jag nu testat under en period! Det är ett bodybutter från det grekiska märket Body Farm.

Här kommer mina åsikter:
Jag hade nog valt en annan doft på detta om jag hade valt själv. Doften är väldigt nötig och ganska stark, det har gjort att jag valt att använda den på benen och inte så nära näsan. Chokladdoft känner jag inte. Men konsistensen - åh, den är ljuvlig! Smörig och urskön att smörja med, mina ben har inte visat tillstymmelse till torrhet när jag använt detta kroppssmör. Ändå tycker jag inte att den efterlämnar någon jobbig fet hinna. Nästan så jag ser fram emot att få smörja på bara för att jag älskar den lite hårda konsistensen så mycket, så mysigt att få gräva ned fingrarna i burken. Det känns som bra kvalitet och absolut inte som vissa billiga bodybutters kan kännas.

Jag måste säga att detta lätt är i klass med The Body Shops bodybutters och jag tänker definitivt testa fler av dessa burkar. Ser att de finns i avocado- och kokosdoft också och avocadovarianten låter ju oerhört lockande.
Ninni ger betyget: 4 (med bara lite avdrag för den starka doften, annars hade det blivit en 5:a).

En sån här burk kostar 184:- på Eleven och den innehåller  200 ml. Produkten är fri från mineralolja och parabener.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Tack för tips!

B R O W N S U G A R sa...

Låter intressant :}