fredag 7 december 2012

Tio tomma



  • Elvital nutri-gloss shine shampoo, detta har både jag och familjen använt. Jag tycker att L'Oreals schampoon oftast är jättebra och prisvärda. Detta är inget undantag. Fylligt, löddrar bra, doftar gott och känns bra i håret. Bra budgetprodukt.
  • Nivea powerfruit relax duschkräm, doften är inte sådär speciell direkt, lite fruktig. Men den känns återfuktande, lite åt duscholjehållet utan att vara duscholja. Inte så dryg, men det gör ju inget för Niveas produkter är ju billiga. 
  • CCS Hudlotion summer edition. En flaska på hela 400 ml som jag gjort slut på - wow! Den här har jag verkligen gillat skarpt. Underbar konsistens och härlig doft. Om den kommer nästa sommar så köp den säger jag bara! 


  • Lumene Radiant touch detixifying mask & micro scrub. Jag har recenserat innehållet här. Dock fick jag problem med tuben. Det blev nämligen stopp i hålet hela tiden. Hur jag än petade med nålar och tandpetare så blev det stopp igen hela tiden så jag fick klippa upp tuben på ett ganska tidigt stadium. Det gör att produkten snabbt blev ofräsch. Trist.
  • Clarins Extra firming night, mycket trevlig nattkräm som jag skrivit om här. Som ni ser så klippte jag upp tuben för att verkligen få ut allt innehållet. Det gör jag bara om jag verkligen gillar en produkt eller som i Lumenefallet om tuben krånglar förstås. 
  • Elf brush shampoo, oparfymerad ganska odryg produkt. Man kan lika väl använda vanligt schampoo till borstarna, men denna var iaf inte dyr. Rätt snygg flaska tycker jag.
  • Clinique superbalanced powder makeup, skrivit om den här. Har gillat denna sedan första stund och kan gott tänka mig att köpa ett nytt exemplar. Men just nu har jag flera andra puderfoundations så det får vänta. Jag gillar att den kommer i en rivjärnsdosa för det känns hygieniskt. 
  • Face Stockholm lipgloss blåsippa, fått med nån tidningsprenumeration. Kändes helt ok på läpparna men började ganska snabbt dofta lite skunkigt och då får man ju kasta bort direkt.
  • H&M läppbalsam med svartvinbärsdoft. Hittade i en realåda för en tia. Faktum är att jag gillade den så den var verkligen ett fynd. Skön på läpparna och doftade gott. Kanske inte så hygieniskt med burk dock.
  • L.A Girl puder. Städade min gymnecessär häromsistens och den här har nog levt lite på övertid. Jag duschar oftast hemma pga cykelavstånd till gymmet så gymnecessären används sällan. Men det var ett helt ok puder. Finns på Cherryculture för några få dollar. 
Om ni har tråkigt nån dag och är intresserade av inlägg angående tomma förpackningar och vad folk tycker så gå in på Youtube och sök på empties, där finns massor av filmer om sånt! 

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Alltidkul att se!

Therese Skönhetsblogg sa...

Gillar faktiskt också CCS bodylotion ;D