söndag 2 december 2012

Nytt märke på NK - Malin+Goetz

I fredags morse var jag och några av de andra skönhetsbloggerskorna inbjudna till NK i Göteborg. Anledningen var att det amerikanska hud- och hårvårdsmärket Malin+Goetz nu lanseras i varuhuset.
Märket grundades 2004 av Matthew Malin och Andrew Goetz från New York. Dessa två herrar led av olika hudproblem, och ville därför skapa hudvård för känslig hy, en hudvård som passar alla.
Produkterna har olika färgmärkningar:

  • Rött för hårprodukter
  • Grönt för kroppsvårdsprodukter
  • Blått för ansiktsvård 

Märket har även doftljus med lite roliga namn. Ovan ser ni ljuset Otto. Det finns även ett ljus som heter Cannabis. Kan ju vara skoj att ha med som gå-borts-present?
Vi fick med oss varsin kasse med spännande produkter hem. Titta på flaskan i mitten, så piffigt att de märkt den med våra namn! Jag måste bara ta reda på vad det är för något i flaskan för det är jag inte riktigt säker på. Jag tror att det är en hand- och bodylotion.

Priserna ligger mellan 110-775:-. Ni som inte bor i närheten av NK hittar produkterna från Malin+Goetz hos Eleven.

2 kommentarer:

Karin sa...

Jag blev för nyfiken och pillade bort etiketten med mitt namn. Kan avslöja att det är Neroli Hand+Body Lotion. Gillar den skarpt redan!

Ninni sa...

Bra, för jag har redan använt den som handkräm, hihi.