fredag 31 januari 2014

Recension - två olika ansiktsvatten från Michael Todd

Idag har jag en dubbelrecension till er. Som ni vet så håller jag på att testa lite produkter från det amerikanska ekologiska märket Michael Todd. Nu har turen kommit till de två olika ansiktsvatten som jag har. Den ena flaskan har jag i fullstorlek och den andra i en mindre storlek från ett provkit, storleken på den är ändå så pass rejäl att jag skaffat mig en uppfattning.
Vi börjar med Organic Lemon AHA + DMAE Toner.

Såhär beskrivs produkten (i översatt förkortad version från hemsidan):
Detta ansiktsvatten doftar som en nybakt citronpaj. Det innehåller apelsin, citron och tranbär i en bas av ekologisk aloe vera juice blandad med DMAE och alpha hydroxy acids (aha-syra). Det innehåller också extrakt av pilträd och tea tree olja. Produkten tar bort orenheter och tightar upp huden. Innehåller ingen alkohol. 96% ekologiskt innehåll.

Såhär tycker jag:
Såhär doftar INTE citronpaj! Produkten har visserligen nån touch av citron men även nån sorts örtig doft som jag tidigare känt hos t ex Dr Hauschkas produkter och som jag har svårt för. Det gör emellertid inte så mycket eftersom jag alltid använder en ansiktskräm efteråt som tar bort doften så den stannar inte på huden. Det är egentligen inget större fel på det här ansiktsvattnet, det gör sitt jobb utan att torka ut nämnvärt, men eftersom jag inte gillar doften så köper jag inte igen.

Ninni ger betyget: 3/5 (avdrag för doften såklart)
Här har vi Cranberry Antiox Hydrating Anti-aging toner.

Såhär beskrivs produkten (i översatt förkortad version från hemsidan):
Innehåller tranbär och vitaminer mot bakterier och föroreningar samt extrakt av pilträd och tee trea olja. Innehåller ingen alkolhol och lämpar sig för torr hud, blandhy samt mogen hy. 95% ekologiskt innehåll.

Såhär tycker jag:
Det här ansiktvattnet doftar inte mycket, vilket jag gillar bättre än det förra. I övrigt tycker jag att de är rätt likvärdiga. Inget av dem torkar ut nämnvärt och de gör sitt jobb. Synd att det inte var detta jag hade i fullstorlek istället för det förra.

Ninni ger betyget: 4/5 (saknar lite lyxkänsla och god doft)

Ansiktsvatten från Michael Todd hittar ni på hemsidan där en generös flaska på 250 kostar $18, dvs ca 125:-. Det finns fem olika typer av ansiktsvatten från märket.

Inga kommentarer: