måndag 27 januari 2014

Tio tomma

Årets första Tio tomma-inlägg. För er som inte följt min blogg så länge så kan jag berätta att dessa inlägg fyller två funktioner. Det ena är att jag får koll på vad jag konsumerar i skönhetsväg. Det andra är att inläggen innehåller snabbrecensioner och länkar till de produkter jag gjort fullrecensioner av. Dessutom älskar jag att läsa andra bloggares liknande inlägg och jag tror att många av er känner likadant. 

  • Clarins Colour Quench lip balm, är mer som ett läppglans än som läppbalsam. Känns helt ok på läpparna även om jag inte tycker att det ersätter läppbalsam som sagt. Denna tub kom från nån gwp så den är inte fullstorlek. 
  • Pierre René Color Balm, vet inte vad färgen heter för etiketten är bortskavd. Detta kändes skönt på läpparna, men färgen var sådär, nån beige historia. Därför har jag använt det hemma som läppcerat.
  • Max Factor Clump Defy Mascara, recension här. Äsch jag måste nog säga att denna mascara var helt ok. Funderar på att revidera recensionen till en fyra i betyg. Inte dum alls och prisvärd om man köper den på rea. Rätt dyr till fullpris dock.
  • Deborah Milano Comfort Mat foundation. Det är inte många foundations som jag använt slut på, men denna är en av dem! Den täcker sådär lite lagom, ger ett matt och fint resultat utan att vara kakig och doftar ljuvligt. Dessutom har den spf 15. Dock är det svårt att få upp något med pumpen nu och den har passerat datum så nu åker den i soptunnan dessvärre. Men jag kan lätt tänka mig att testa fler foundations från Deborah. 

Två produkter i teststorlek från Michael Todd, dessa skrev jag om häromdagen. Här och här hittar ni recensionerna. Jag har fler produkter från märket att recensera så jag återkommer inom kort i ämnet.

  • Bioderma Atoderm PP, rengöring för ansiktet. Recension här. I korta drag en bra rengöring som kunde varit lite fylligare, dålig förpackning. 
  • Elemis Sp@home Revitalise-me shower gel, helt ok och väldigt dryg duschkräm som har en lite maskulin doft. Inte min favoritdoft, men jag ogillar den inte. 
  • Kérastase Reflection croma captive, hårinpackning för färgat hår. Doftar lite åt godishållet och funkar helt ok även om jag inte tycker att den är särskilt prisvärd, det finns lika bra inpackningar för halva priset. Dessutom gillar jag inte burk, men tyvärr kommer de flesta inpackningar i det formatet. Burken tar upp halva duschen och är extremt opraktisk när man står där med våta händer. Bara att veta var man ska göra av locket när man tar upp produkten ur förpackningen är bökigt... nä tub med snäpplock ska det vara! Nån som vill starta ett uppror?
  • Sanex dermo extra control deo. Äsch ni vet redan att detta är mitt favoritmärke när det gäller deos - högsta betyg både för doft, funktion och pris. Dessutom bra att den står med kulan nedåt så man får ut allt ur förpackningen. Hoppas på att dessa kommer till Sverige, tills dess får jag köpa dem i Spanien. Brukar köpa några stycken varje sommar när vi är där. 

3 kommentarer:

Lotta L sa...

Alltid lika kul läsning! Jag är nyfiken på Deborah foundation. Glömmer hela tiden bort att jag vill testa den när det är dags att köpa ny. Kanske för att den inte är lätt att hitta i butik. Till nästa gång kanske?

Kerstin sa...

Alltid lika kul att se vad som gått åt!

Ninni sa...

Lotta, ja jag gillade verkligen den här!
Kerstin, jag älskar ju att se sånna inlägg hos andra. :-)