tisdag 28 januari 2014

Skunkborste från eBay

Ibland har jag inte riktigt koll på vad jag köper. Min skunkborste från MAC börjar, efter flera år av användning, att tappa hår. Därför köpte jag mig en från Coastalscents och den verkar helt ok. Men jag hade totalt glömt att jag även hade beställt en borste från eBay. Det kom lite som en överraskning när denna dök ned i brevinkastet. Men det gör inget för den verkar faktiskt helt ok och det är ju bra att ha fler eftersom man behöver tvätta dem ofta. 
Nån som tycker den är lik borstarna från Real Techniques? Det märket har jag inte testat, men denna verkar helt ok. Speciellt med tanke på att jag köpte den för under en tjuga och frakten var gratis. Jag har tvättat den nu innan användning och den släppte inte ett hår. Dessutom känns den jättefin och mjuk.
 Jag tycker den är riktigt fin och dessutom är gummihandtaget skönt att hålla i.
Denna finns t ex att köpa här. Jag tycker att eBay är en riktig guldgruva, jag var sen att upptäcka det, men jag har verkligen tagit igen det och det dyker upp paket var och varannan dag härhemma med praktiska småsaker. Senaste köpet var nog en äggskärare som inte kommit ännu, så jag köper inte bara skönhetsprodukter. Har även beställt lådavdelare som jag ska ha till min smyckeslåda för att få lite ordning. Jag har även köpt cykellampor i silikon för en tia/st. Billigare än att byta batterier och så slipper man hålla på att skruva när det är tio grader kallt, inte kul att stå utan vantar då. Nån som har andra bra eBay-tips på praktiska saker?

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Lite shopoholicvarning när man glömmer vad man shoppar, men jag känner igen mig ;)

Ninni sa...

Håller med... Dessvärre.