torsdag 23 januari 2014

Vissa saker är svåra att motstå...

Rouge, denna härliga produkt som gör att man ser frisk och pigg ut. Jag vill absolut inte vara utan rouge. Nu i vår kommer det en massa fina sådana och jag har tittat ut två stycken som jag kommer att titta närmare på när jag åker till NY i vår. 
Det första kommer från Clinique och heter Cheek pop up blush. Dessa kommer inte till Sverige dock, jag har t o m mailat till Clinique och frågat, men tyvärr... Vad jag förstår så kommer de i fyra olika nyanser och i USA kommer de att kosta strax under 150:- vilket jag tycker är ett kap! Visst är mönstret bedårande? Vet inte om man kommer att våga förstöra det med rougeborsten bara...
Hourglass är ett märke som jag ser mer och mer av, jag tror inte att det finns någon svensk shop som säljer märket ännu. Deras puder är hyllat i många länder. I vår kommer de med en ny serie rouge som heter Ambient Lighting blush. Strax under 250:- kommer dessa att kosta/st i USA och de finns i sex olika nyanser.

Blir ni sugna eller har ni andra produkter för våren som lockar mer?

7 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh vad synd att det inte kommer hit! Attans!

Men åh så härligt med NY! Underbart :)

Ninni sa...

Ja, jag är så glad!

Unknown sa...

Jag är hemskt sugen på bådadera! Min fina man "offrade" sig när han var i Atlanta i början på månaden och handlade på Sephora åt mig - det blev ett NARS-duo (Orgasm och Laguna), Hourglass Arch Brow Pencil och Hourglass Ambient Lighting Powder i Dim Light. Inte hunnit testa än, men jag har ett enormt ha-begär vad gäller samtliga Hourglass-produkter!

Vad gäller Clinique så har Temptalia börjat recensera - högsta betyg, vilket ju inte miskar ha-begäret! http://www.temptalia.com/clinique-ginger-pop-01-cheek-pop-blush-review-photos-swatches?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Temptalia+%28Temptalia%29

Ninni sa...

Haha, jag såg Temptalias recension och blev inte direkt mindre sugen nu. Du får jättegärna rapportera om Hourglass-produkterna du har sen när du provat. Jag åker ju inte förrän apr-maj så det är gott om tid! :-)

Nina sa...

Jag har flera Hourglass produkter och de håller väldigt hög kvalitet, i linje med Laura Mercier tycker jag.

Amient Lighting powder är riktigt fin. jag har också en eyeliner med väldigt smal spets och en primer. Kan också tipsa om Becca vars rouge jag formligen älskar. Jag köpte också en shimmerling perfector ifrån Becca som ger en fantastisk glöd.

jag hörde från Clinique om Rouget på bilden och den kommer tydligen inte till sverige :-(

Ninni sa...

Det blir till att ta en titt i NY i vår på Hourglass. Roligt!

Lotta L sa...

Så fina! Och så kul med USA!
Lite avis...